Gå til innhold

Angst og depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg halvveis med timer på angstmestringskurs. Snart vipper jeg av pinnen og vet ikke hvordan jeg skal komme videre. Jeg vet at jeg må utfordere meg litt men bare tanken om familiehistorien og andre alvorlige hendelser la meg grue. Det er en del fra familien som er årsak hvorfor jeg har angst, depresjon, traumer, selvmordtanker og selvskading. Det er en slags sperre og jeg få nesten panikk når det er temaet. Det går ikke bra med meg. Jeg er tiltaksløs, sliten og jeg har ingen krefter i reserve. Ingen forståelse for psykiatri hjemme og venner har jeg ikke virkelig fikk jeg vitte da jeg trengte hjelp. Den en flytter langt vekk og den andre har aldri tid. Det knekker meg i tillegg. Jeg vil gå videre uten at det sjer en uhel. Jeg tvinger meg ut men bli rask utslitt og trøtt ( har store smerter ). Hva skal jeg gjøre? Samtaler med sykepleieren er utsatt mens kurset løper. Hun er med i kurset. Har dere noen forslag? Er det ikke bedre å bearbeide traumaet først? Hvorfor tenker sykepleieren at jeg ikke trenger samtaler mens kurset forgår? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, Betti 11 skrev:

Nå er jeg halvveis med timer på angstmestringskurs. Snart vipper jeg av pinnen og vet ikke hvordan jeg skal komme videre. Jeg vet at jeg må utfordere meg litt men bare tanken om familiehistorien og andre alvorlige hendelser la meg grue. Det er en del fra familien som er årsak hvorfor jeg har angst, depresjon, traumer, selvmordtanker og selvskading. Det er en slags sperre og jeg få nesten panikk når det er temaet. Det går ikke bra med meg. Jeg er tiltaksløs, sliten og jeg har ingen krefter i reserve. Ingen forståelse for psykiatri hjemme og venner har jeg ikke virkelig fikk jeg vitte da jeg trengte hjelp. Den en flytter langt vekk og den andre har aldri tid. Det knekker meg i tillegg. Jeg vil gå videre uten at det sjer en uhel. Jeg tvinger meg ut men bli rask utslitt og trøtt ( har store smerter ). Hva skal jeg gjøre? Samtaler med sykepleieren er utsatt mens kurset løper. Hun er med i kurset. Har dere noen forslag? Er det ikke bedre å bearbeide traumaet først? Hvorfor tenker sykepleieren at jeg ikke trenger samtaler mens kurset forgår? 

Hørtes ikke godt ut, du kan jo be om samtaler hvis du trenger det. 

Skrevet
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hørtes ikke godt ut, du kan jo be om samtaler hvis du trenger det. 

Ja men jeg vil ikkw vare så masende.

Skrevet
32 minutter siden, Betti 11 skrev:

Ja men jeg vil ikkw vare så masende.

De er der for å hjelpe deg. Det er ikke mas, det sier alltid sykepleieren at jeg maser ikke. 

Skrevet

Jeg prøver å spørre henne. Du har rett. Jeg ble ofte avvist da jeg var barn. Sånn sitter dybt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...