Gå til innhold

Hvorfor må man velge? Antidep. el fungerende sexliv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har begynt på venlafaxin. 

Virker greit på depresjon, og har god effekt på angst/panikkanfall. Jeg er superfornøyd mtp det!

Men jeg eier ikke lyst.. får ikke til orgasme lenger... 

Det er et stort savn for meg. Sex er jo så fint, når det er godt.. 

Må man velge?

Har prøvd Cipralex, Fontex, Zoloft, Quetiapin og Truxal... Sobril og Vival. 

Jeg har en fantastisk partner, jeg vil så gjerne gi/og nyte sex med han. 

Uff.. bare et hjertesukk fra meg i natten

Anonymkode: 79098...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har begynt på venlafaxin. 

Virker greit på depresjon, og har god effekt på angst/panikkanfall. Jeg er superfornøyd mtp det!

Men jeg eier ikke lyst.. får ikke til orgasme lenger... 

Det er et stort savn for meg. Sex er jo så fint, når det er godt.. 

Må man velge?

Har prøvd Cipralex, Fontex, Zoloft, Quetiapin og Truxal... Sobril og Vival. 

Jeg har en fantastisk partner, jeg vil så gjerne gi/og nyte sex med han. 

Uff.. bare et hjertesukk fra meg i natten

Anonymkode: 79098...882

Hørt at tillegg av Tolvon/Remeron Kan hjelpe. Finst også andre antidepressiva enn du har forsøkt, som skal ha en hel del mindre av den bivirkningen, men usikker på om de hjelper mot angst.

Bruker også Efexor. Kanskje det ikke er så vanlig, men for meg forsvant problemet da jeg begynte på Lamictal i tillegg.

Skrevet

Remeron eller Tolvon kan hjelpe, ja.

Skal du ha effekt på angst, må du ha serotonin. Dessverre hemmer dette sexlysten en del hos noen. Men Remeron og Tolvon opphever sistnevnte virkning, men enkelte opplever da vektøkning (skal ikke være enkelt dette..) ;) 

Skrevet

Snakk med legen din om brintellix kan være et alternativ, det påvirker ikke sexlysten i det hele tatt. Men ikke alle synes det virker like godt på angst, men sexlivet er jo viktig da, så det kan være verdt å prøve ut.

Anonymkode: 80958...549

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...