Gå til innhold

Ble i tvil om Wellbutrin. Innspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vakler 

Plutselig i tvil. Kanskje har jeg likevel uro, stresser. Med å komme i jobb. Med barna, de trenger meg ekstra nå, det er jeg ikke alene om å mene, der er noen ekstra utfordringer for tiden. Med å få behandling, raskt. Kanskje det blir galt å stimulere stresshormon.

Sover godt, men tar jo Tolvon. Men ofte trenger jeg ikke mer enn 20 mg. Akkurat nå vet jeg ikke, for går ikke under 30 mg i frykt for å bli mer deprimert.  I friske perioder har jeg av og til greidd meg uten. (Kanskje det har bidratt til å utløse depresjon)

Tanken er jo at med mer energi kan jeg takle dette bedre. Med mer energi og å å mer være interessert, få mer følelser tilbake, kan jeg få til det jeg bekymrer meg for å ikke få til. 

Føler meg ikke urolig da. Ikke indre uro. Bare bekymring. Og lite tålmodighet når det gjelder intensivert behandling.

Er mye bedre, men det som det mangler mest på  er initiativ og energi. Og sikkert konsentrasjon men har ikke testa den så godt pga ovennevnte symptom. Bruker lang tid før jeg kommer i gang med gjøremål og blir trett av lite. Har ikke prøvd å gå på jobb,  men er redd det går dårlig pga av dette. 

Ser ut som jeg også fremdeles har problem med å ta avgjørelser. Nå bestemmer jeg jo ikke helt selv. Men hvor mye jeg skal stå på for å få den medisinen.

Kanskje bare å prøve  og slutte hvis det fungerer dårlig. Håper vel ikke så mye.

Klarner tankene mens jeg skriver 

Anonymkode: c76ae...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som om du trenger en lang, rolig og god samtale med din psykiater der dere i ro og fred diskuterer hvordan dere skal legge opp behandlingen videre.

Husker ikke om du er i et forhold, men om du er det, kan det være nyttig å ta med partner i en slik samtale. Denne ser utenfra med andre øyne. Den deprimerte ser naturlig nok situasjonen med depresjonsbrillene på.

Skrevet

Hvorfor skal du ta wellbutrin? Hva er årsak til valget av akkurat den?

Anonymkode: 1f277...b7c

Skrevet

Mener du innspill om din situasjon, eller innspill om Wellbutrin? 

Hvis sistnevnte, kan jeg fortelle at jeg ble hypoman på dem. Jeg har bp2, og ble veldig irrirabel og sint da jeg gikk på dem. Rastløs og urolig. Nei huff, den medisinen funka ikke på meg. 

Men vi er alle forskjellige, og det kan hende de funker godt for deg. Håper du i samråd med psykiater finner gode løsninger mtp din situasjon. 

Anonymkode: f9d9a...2f5

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis sistnevnte, kan jeg fortelle at jeg ble hypoman på dem. Jeg har bp2, og ble veldig irrirabel og sint da jeg gikk på dem. Rastløs og urolig. Nei huff, den medisinen funka ikke på meg. 

Men vi er alle forskjellige, og det kan hende de funker godt for deg. Håper du i samråd med psykiater finner gode løsninger mtp din situasjon. 

Jeg ble også sint og irritabel da jeg gikk på wellbutrin. Jeg har adhd og en psykiater mente at den var bra, siden den virker litt sentralstimulerende. Jeg byttet tilbake til cipralex etter en stund. Men som du sier så virker den sikkert forskjellig på folk. Men den medisinen er den eneste jeg har tydelig klart å finne uønsket bivirkninger på, for å si det sånn.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også sint og irritabel da jeg gikk på wellbutrin. Jeg har adhd og en psykiater mente at den var bra, siden den virker litt sentralstimulerende. Jeg byttet tilbake til cipralex etter en stund. Men som du sier så virker den sikkert forskjellig på folk. Men den medisinen er den eneste jeg har tydelig klart å finne uønsket bivirkninger på, for å si det sånn.

Det er et poeng med NA-effekten hos de so også har ADHD, men du skulle sannsynligvis heller prøvd Efexor.

Skrevet
På 26.9.2018 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Medisinering

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Medisinering

???

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

???

Oki, nå skjønte jeg hva du mente. Så nå at du er trådstarter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...