Gå til innhold

Hvordan få mest mulig ut av opphold på psykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tentativ utskrivningssato fra akuttpsykiatrisk neste helg. Det er lagt opp utredning-/behandlingsplan ut mai neste år, så mye får komme etterhvert, men har jo nå en unik tilgang på psykiatriske sykepleiere, psykiater og fysioterapeut. Begynner derfor å stresse og bli bekymret for ikke å ha utnyttet oppholdet godt nok, og ønsker å få så mye som mulig ut av resten.

Skjønner at dette nok er veldig individuelt ut fra behov, men hva har vært nyttig for dere ved sykehusopphold? Og hva har dere tenkt i etterkant at dere burde ha tatt opp/gjort? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra at du tenker nøye gjennom dette og hvordan du best mulig kan dra nytte av oppholdet! 

Snakk med behandler om dette :) 

Anonymkode: baec4...1e9

Skrevet

Litt vanskelig å komme med råd med så lite informasjon, men jeg ville ha :

Avtalt  time hos den som skal følge deg opp videre. 

Vis du skal ha oppfølging fra kommunen kontakte dem.

Praktiske løsninger i hjemmet .

Anonymkode: 3269a...05a

Skrevet

Takk for svar til begge to.

Time hos behandler på poliklinikken er på plass. Time hos fastlege skal bestilles når jeg skrives ut. Oppfølging fra kommunen er snakket om, men skal avvente da det kan bli for mye. Kriseplan for utfylling har jeg fått og begynt å tenke på innhold. Har også fått timeplaner som skal fylles ut hver uke med alt fra stå opp, frokost, vaske klær, vanne blomster, tur, trening osv. 

Så det er først og fremst resten av oppholdet her som jeg er redd for å sløse bort. 

Skal snakke mer med med de som er her om det :)

Skrevet
38 minutter siden, Mëmëso skrev:

Takk for svar til begge to.

Time hos behandler på poliklinikken er på plass. Time hos fastlege skal bestilles når jeg skrives ut. Oppfølging fra kommunen er snakket om, men skal avvente da det kan bli for mye. Kriseplan for utfylling har jeg fått og begynt å tenke på innhold. Har også fått timeplaner som skal fylles ut hver uke med alt fra stå opp, frokost, vaske klær, vanne blomster, tur, trening osv. 

Så det er først og fremst resten av oppholdet her som jeg er redd for å sløse bort. 

Skal snakke mer med med de som er her om det :)

Fint å høre at du er på en godt veg. Det høres bra ut. Lykke til videre 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...