Blomsterfluen Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 jeg lurer på: kan man bruke benzo preparat som sovepiller de dagene jeg har søvnproblemer i perioder (insomni og uro)? eller er det farlihe bivirkninger, som død i søvne og osv? jeg har tatt melatonin før. de gjorde meg trett hele dagen. jeg har lest at benzo er best vef insomni og uro. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 Jeg brukte en periode sobril for å få sove, det funket men jeg foretrekker circadin og seroquel. Det fungerer mye bedre for min del også er det heller ikke avhengighetsskapende slik som sobril er. Anonymkode: d9eae...b99 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Skrevet 26. september 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte en periode sobril for å få sove, det funket men jeg foretrekker circadin og seroquel. Det fungerer mye bedre for min del også er det heller ikke avhengighetsskapende slik som sobril er. Anonymkode: d9eae...b99 ok. men jeg tåler ikke antipsykotika for da får jeg hjerterytme-error. Endret 26. september 2018 av Blomsterfluen 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 Fungerer fint for meg, ingen zombie-følelse om morgenen. Men ikke ta det fast, kun når det er helt nødvendig. Dette krever selvdisiplin. Anonymkode: 7ae11...7a6 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fungerer fint for meg, ingen zombie-følelse om morgenen. Men ikke ta det fast, kun når det er helt nødvendig. Dette krever selvdisiplin. Anonymkode: 7ae11...7a6 mener du benzo nå, eller antipsykotika? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, Blomsterfluen skrev: mener du benzo nå, eller antipsykotika? Benzo. Anonymkode: 7ae11...7a6 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Skrevet 26. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Benzo. Anonymkode: 7ae11...7a6 ok. takk. jeg ska spørre legen om det i november. gir benzo farlige hjerte/pusteproblemer? 0 Siter
ISW Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 På 26.9.2018 den 17.22, Blomsterfluen skrev: ok. takk. jeg ska spørre legen om det i november. gir benzo farlige hjerte/pusteproblemer? 1. Hvis du har pustestans skal du ikke bruke benzo. 2. Antipsykotika gir ofte uskyldig hjertebank. Enkelte antipsykotika er i sjeldne tilfeller forbundet med noe økt risiko for en spesifikk, farlig hjerterytmeforstyrrelse. Men dette har ingenting med hjertebank å gjøre. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 27. september 2018 Forfatter Skrevet 27. september 2018 (endret) 13 minutter siden, issomethingwrong skrev: 1. Hvis du har pustestans skal du ikke bruke benzo. 2. Antipsykotika gir ofte uskyldig hjertebank. Enkelte antipsykotika er i sjeldne tilfeller forbundet med noe økt risiko for en spesifikk, farlig hjerterytmeforstyrrelse. Men dette har ingenting med hjertebank å gjøre. ok. hvorfor skal jeg ikke bruke benzo om jeg får pustestans? jeg stopper ikke å puste, men blir kvalt. på abilify stod det i sjelden bivirkning: brå og uforklarlig død. Endret 27. september 2018 av Blomsterfluen 0 Siter
ISW Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 12 minutter siden, Blomsterfluen skrev: ok. hvorfor skal jeg ikke bruke benzo om jeg får pustestans? jeg stopper ikke å puste, men blir kvalt. på abilify stod det i sjelden bivirkning: brå og uforklarlig død. Jeg vet ikke hva dette er for noe, men generelt kan benzo forverre søvnapne og pustestans. Abilify har nok aldri forårsaket et dødsfall av hjerterytmeforstyrrelse. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 Det er ekstremt få som stryker med av bento/z-hypnotika. Søvnapne er vanligere om man er over vektig (da mener jeg mer enn noen få Kili for mye), røyker og er lite aktiv. Hvis du i gode perioder føler deg greit uthvilt etter en natts søvn, er det et tegn på at du ikke har pustestanser - som ruinerer søvnkvaliteten. Generally speaking kan jeg ikke se noe galt i å bruke noe Sobril eller Vival, Imovane eller Stilnoct om det kun er et kortsiktig behov eller et nå og da behov som ikke er for hyppig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.