Gå til innhold

Vil tilbake på DPS, fikk ikke nok hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble henvist av legen min til en DPS grunnet depresjon, og var der i 3 uker. Jeg måtte kutte ut  en beroligende medisin og trappe ned på en annen medisin. De satt meg også på en antidepressiva som gir økt angst og depresjon de første ukene.

Jeg ble veldig abstinent, og hadde angstanfall og generell angst og uro. All behandling av psykolog handlet om angsten, IKKE om årsaken til at jeg ble henvist der. Men jeg trivdes godt der, ble kjent med mange fine folk og jeg slapp å føle meg alene. Jeg tok meg sammen også, både å spise mat til faste måltider, dusje,mm. Det gjorde godt.

Jeg ville ikke skrives ut, jeg var ikke klar for det da jeg fremdeles er deprimert, og har behov for å snakke  ut om vonde opplevelser. Fastlegen min mente også at jeg burde bli der lenger. Men fikk beskjed om å prøve meg en stund hjemme, og se hvordan det gikk, så fikk jeg heller komme tilbake senere.

Har vært hjemme noen dager nå, og ting er tilbake til slik det var før innleggelse. Orker ingenting, orker ikke dra ut å besøke venner, konstant uro, deprimert... Har en fortid med rus, og har tanker som konmer og går om å ruse meg igjen, selv om jeg ikke vil! Får Sobril, og tar noen ganger mer Sobril enn jeg skal, for å dempe angsten.(Vet det ikke er bra, men det er uutholdelig å ha det slik når jeg er hjemme)

Noen andre som ikke ble hørt på en dps og måtte dra før de kjente seg klare?? Er det noen vits i å ringe legen og si at jeg må bli henvist igjen til DPS? Legen mente jeg kunne vente en uke, før evt. henvisning, men synes det begynner å bli for tøft...

Anonymkode: 8b697...5fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke poliklinisk behandler?

Anonymkode: 09171...a68

Skrevet

Nei, jeg må vente til november for å få poliklinisk behandling hos psykolog. 

Skrevet

Velkommen til psykiatrien! Svingdørspasienter finner man overalt.

Ville en uke til hjulpet deg betraktelig? Eller tre dager? 

Det beste rådet jeg kan gi deg er å ta kontakt med kommunen og be om støttesamtaler med sykepleier fram til du får en fast behandler. Evt be fastlegen henvise deg til aat. 

Skrevet

Snakket med legen min, og hun ville henvise meg allerede i dag! Jeg er lettet! Håper på rask innleggelse, for det er det jeg trenger.

Skrevet

Håper det ordner seg for deg. Når noen setter deg på medisiner, må de sørge for at dette følges opp av spesialist (i starten i alle fall) før fastlegen evt. følger opp videre, samt med klare instrukser om hvordan slik oppfølging bør gjøres. Husk at dine egne ord også er viktige. Vær ærlig på hva som er vanskelig, tanker du måtte ha om hva salgs behandling du ønsker, hvordan du synes de bør følge opp når du skrives ut. 

Virker som du har en ok fastlege forresten. Hun kan nok og hjelpe deg med samtaler. om du skrives ut etter et par uker. DPS kan og sette deg i kontakt med kommunepsykiawtrien. De besøker ikke sjelden nye brukere.mens de fortsatt er innlagt slik at det blir en smidig overgang og dere får kjangsen til å bli litt bedre kjent.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...