Gå til innhold

er det å våkne av at kroppen "koker" søvnparalyse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg våknet i 6 tiden i gårmorges av at jeg drømte at jeg kjørte mot en tunell og såg rosa dobbelskyer, og da jeg såg de skyene, så fikk jeg følelsen av å få en "usynlig garnpute" i munnen min mens jeg våknet, så jeg ikke fikk puste skikkelig, og når jeg fikk puste igjen og var våknet men med øyne igjen (for jeg visste jeg kanskje hadde søvnparalyse, for å ungå å se parasomniafigurer av paralysen), så kokte det i kroppen (det kjentes ut som om jeg hadde varmeovn i hele huden). jeg var ikke lamma. det gikk over etter noen sekunder. aldri har jeg opplevd lignende før. jeg var ikke redd. jeg har opplevd å være lam av søvnparalyse i tenårene, men ikke noe sånt som dette. er det sån parasomnia eller søvnparalyse uten paralyse?

noen som har opplevd det samme brennende hud fenomenet?

Endret av Blomsterfluen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Denne brennende huden har jeg selv hatt, og det er et symptom på angst.

2. Alle mennesker skal ha søvnparalyse under REM/drømmesøvn. Alternativet ville vært at du vandret rundt i søvne og muligens skadet deg. 

Skrevet

Med søvnparalyse mener man venligvis at man i tillegg til å være paralysert er bevisst.

Det du beskriver er ikke søvnparalyse, men en form for parasomni. Det er ganske vanlig og ikke farlig. Noen har det mer enn andre, og man kan noen ganger se at tidspunktet for REM-søvn (drømmesøvn) er forskjøvet.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Med søvnparalyse mener man venligvis at man i tillegg til å være paralysert er bevisst.

Det du beskriver er ikke søvnparalyse, men en form for parasomni. Det er ganske vanlig og ikke farlig. Noen har det mer enn andre, og man kan noen ganger se at tidspunktet for REM-søvn (drømmesøvn) er forskjøvet.

ok. takk for infoen. jeg har også ødelagt klokkeradioen jeg fikk til jul av mamma, og hylla den stod på av sån panikk av sånn lignende parasomnia følelser uten kokehud, for da sparket jeg rundt meg i senga så hylla ned klokkeradioen føk veggimellom.

Endret av Blomsterfluen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...