Gå til innhold

Sosial angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør ikke å ta telefonen når den ringer eller å ringe til andre. Jeg evner heller ikke å ha mennesker innpå meg og tør ikke å gå ut blant folk innimellom.Dersom det ringer på døra, så greier jeg bare ikke å lokke opp fordi jeg er redd for å møte de og dersom det kommer noen på uventet besøk, får jeg panikk og tør ikke å snakke med de. Da stikker jeg av eller gjemmer meg.. Er det tegn på sosial angst?

Anonymkode: 89206...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er/har vært nøyaktig sånn som du beskriver. I større grad før jeg fikk jobb. Ifølge psykiater her er ikke dette tegn på sosial angst, men unnvikende pf. Vet ikke om det stemmer da. 

Skrevet
50 minutter siden, Mëmëso skrev:

Jeg er/har vært nøyaktig sånn som du beskriver. I større grad før jeg fikk jobb. Ifølge psykiater her er ikke dette tegn på sosial angst, men unnvikende pf. Vet ikke om det stemmer da. 

Det kan det sikkert være ja! Takk for at du svarte meg, det ga meg et nytt perspektiv.

Skrevet

Ingen diagnostiker, men sosial angst kan gjerne være en del av et større bilde. Anbefaler å søke hjelp hos fastlegen som kan henvise deg videre til utredning og behandling. 

Skrevet

Det må være lov å skjærme seg også føler jeg. Det kan være lett å føle seg helt innvadert og ikke alltid man har anledning til å være med på alt. Jeg synes mye det med psykisk lidelse har å gjøre med at man ikke har lært å skjærme seg men bruker tid og krefter på måter som kanskje lager mere problemer og vikler alt mere til for en selv.

Men det burde være mulig å snakke med legen om også.

Anonymkode: 56c82...a36

Skrevet

Dette kan godt være sosial fobi. Findiagnostikken mellom sosial fobi og unnvikende pf er så svært vanskelig at den skal overlates til spesialister som kjenner pasienten svært godt. 

Skrevet
26 minutter siden, kupton skrev:

Dette kan godt være sosial fobi. Findiagnostikken mellom sosial fobi og unnvikende pf er så svært vanskelig at den skal overlates til spesialister som kjenner pasienten svært godt. 

Mener du at jeg har forsøkt å findiagnostisere noe? Føler jeg var veldig tydelig på at jeg gjenfortalte det jeg ble fortalt om akkurat de samme tingene, og at jeg presiserte at jeg ikke vet om det er korrekt. 

Skrevet
58 minutter siden, Mëmëso skrev:

Mener du at jeg har forsøkt å findiagnostisere noe? Føler jeg var veldig tydelig på at jeg gjenfortalte det jeg ble fortalt om akkurat de samme tingene, og at jeg presiserte at jeg ikke vet om det er korrekt. 

Nei, langt ifra. Jeg mente å utfylle ditt innlegg.

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Nei, langt ifra. Jeg mente å utfylle ditt innlegg.

Takk for oppklaring. :)

Skrevet
6 timer siden, kupton skrev:

Takk for ekspertsvar. Jeg bør nok fokusere mer på det framover for det er slitsomt å ha det sånn.

Skrevet
12 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Ingen diagnostiker, men sosial angst kan gjerne være en del av et større bilde. Anbefaler å søke hjelp hos fastlegen som kan henvise deg videre til utredning og behandling. 

Det skal jeg.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være lov å skjærme seg også føler jeg. Det kan være lett å føle seg helt innvadert og ikke alltid man har anledning til å være med på alt. Jeg synes mye det med psykisk lidelse har å gjøre med at man ikke har lært å skjærme seg men bruker tid og krefter på måter som kanskje lager mere problemer og vikler alt mere til for en selv.

Men det burde være mulig å snakke med legen om også.

Anonymkode: 56c82...a36

Det kan jo være litt av årsaken, men jeg føler at det blir verre når jeg f.eks.har vært en dag helt for meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...