Gå til innhold

Stemmer som torturerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører nesten alltid stemmer men det varierer hvor mye .I noen perioder er det ganske rolig og det er bare visse ord som jeg hører gjentatte ganger gjennom hele dagen. I andre perioder er det mer plagsomt med stemmer som snakker med kortere intervaller og de går over til å snakke i setninger. 

Det er ikke bare at de snakker, de snakker så det gjør fysisk vondt.Det er på en måte så de snakker hardt og det gjør fysisk vondt i hodet. Det neste steget er at stemmene begynner å blande seg inn i hva jeg skal gjøre og ikke gjøre og vis jeg ikke gjørsom de sier begynner de å sende en smerte som kjennes som å få strøm i kroppen i tillegg til smerten i hodet. 

Jeg Jeg har blitt fortalt at stemmen er psykose symptomer og det er greit nok det ,men den smerten, hva er det? 

Det hjelper ikke å prøve å trosse stemmene når de påfører meg smerte,det er for vondt.

Er det noen her som har opplevd det samme ,eller som vet hva det er /kommer av? Og hvordan bli kvitt det ?

Går nå på noe medisiner som er avtalt med psykologen, har gått på dem i snart to uker nå, men har allikevel blitt avbrutt av 7 slike ord med smerte i løpet av den tiden det tok å skrive dette innlegget. 

Anonymkode: e77f0...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kommer disse stemmene fra? Er de utenfor deg selv, eller inni deg?

Anonymkode: 201cf...35b

Skrevet

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du på det ?

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du på det ?

Fordi jeg selv lurer på hva som feiler meg. Jeg har hørt stemmer utenfor meg selv ved noen få anledninger, som ikke er virkelige. 

Og i depressive faser får jeg ofte en indre stemme som befaler meg til å gjøre selvdestruktive ting. Og det er dette som plager meg mest.

Jeg har forsøkt å ta det opp med psykologen, men han bare avfeier det med at det er mine egne tanker, og at jeg kan endre dem. Men det er ikke mine egne tanker som gjør slikt mot meg. Det er noe/noen utenfor meg selv som gir meg disse tankene og følelsene. For vanligvis er jeg ikke sånn. Det er ikke meg, hvis du forstår. 

Derfor lurer jeg på om du også opplever at tankene/følelsene ikke er dine. Om det er dine egne tanker som gjør slikt mot deg, eller om du føler at det er noe utenfor deg selv. Og om du hører det som en reell stemme utenfor hodet ditt, eller bare er inni hodet ditt.  

Skrevet
På 28.9.2018 den 1.18, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette var et sentralt og viktig spørsmål. Det er forskjellen på en tanke og en hallusinasjon. 

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes dette var et sentralt og viktig spørsmål. Det er forskjellen på en tanke og en hallusinasjon. 

Det er selvfølgelig ikke tanker ,vis Jeg sitter i stua og tenker at jeg kanskje bør ta oppvasken så kan jeg glatt utsette det.

Det er stemmer som kommer utenifra enten forfra eller som om noen står bak skulderen ,oftest på høyre side.

Spørsmålet mitt var om noen har opplevd det samme altså stemmer som påfører smerte for å få det som de vill .Eller bare at stemmene snakker på en hard måte som gir smerte .

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg selv lurer på hva som feiler meg. Jeg har hørt stemmer utenfor meg selv ved noen få anledninger, som ikke er virkelige. 

Og i depressive faser får jeg ofte en indre stemme som befaler meg til å gjøre selvdestruktive ting. Og det er dette som plager meg mest.

Jeg har forsøkt å ta det opp med psykologen, men han bare avfeier det med at det er mine egne tanker, og at jeg kan endre dem. Men det er ikke mine egne tanker som gjør slikt mot meg. Det er noe/noen utenfor meg selv som gir meg disse tankene og følelsene. For vanligvis er jeg ikke sånn. Det er ikke meg, hvis du forstår. 

Derfor lurer jeg på om du også opplever at tankene/følelsene ikke er dine. Om det er dine egne tanker som gjør slikt mot deg, eller om du føler at det er noe utenfor deg selv. Og om du hører det som en reell stemme utenfor hodet ditt, eller bare er inni hodet ditt.  

Det er ikke mine egne tanker ,det er stemmer fra spesielt en kvinne, men også flere som snakker sammen mot meg .Og en mann ,ingen stemmer som jeg kjenner igjen. 

Skrevet
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Stemmer kan komme både utenfra og innenfra- 

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Klart det , og det er lett å skille mellom tanker og stemmer. Alle kjenner igjen sin egen indre stemme, som er tanker.Og stemmer er å høre andre snakke, og ikke ha kontroll på hva som blir sagt.

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Hvordan vet man om stemmene innenfra ikke bare er ens egne tanker, da? Jeg er nysgjerrig på dette fordi jeg føler at den/de befalende stemmen(e) i mitt hode ikke er min(e). Men det mener psykologen min.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart det , og det er lett å skille mellom tanker og stemmer. Alle kjenner igjen sin egen indre stemme, som er tanker.Og stemmer er å høre andre snakke, og ikke ha kontroll på hva som blir sagt.

Så når du hører stemmer inni deg, så hører du med ørene at de snakker til deg?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man om stemmene innenfra ikke bare er ens egne tanker, da? Jeg er nysgjerrig på dette fordi jeg føler at den/de befalende stemmen(e) i mitt hode ikke er min(e). Men det mener psykologen min.

Man vet det fordi det er andre sine stemmer, det er noe annet enn tanker. Men jeg kan få inn andres tanker også som telepati,da vet jeg også at det er andres tanker og ikke mine egne tanker. Spesielt når tankene er på en annen dialekt vet jeg at det ikke er mine egne, mane mediumer har det sånn. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører det inni ørene selv om stemmene kommer innenfra. Noen ganger er det irriterende, spørs hva de sier. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg var psykotisk så trodde jeg at jeg hadde fått operert inn små høytalere i ørene. (Hadde ligget på Rikshospitalet en stund før og trodde de hadde gjort det) Så jeg hørte forskjellige stemmer fra ørene. 

Skrevet

Jeg har schizofreni diagnose, selv om jeg aldri har hørt stemmer som høres ut som andre. Det jeg følte var att Satan implanterte tanker og att gud som overvåket hodet mitt trodde de var mine egne. Og jeg kranglet med den indre stemmen som hørtes ut som min egen. Men altså att jeg trodde den var implantert. Dette teller også som å høre stemmer i følge en masse psykiatere, deriblant NHD, når jeg spurte her for lenge siden.

Hva som er tanker og hva som er hallusinasjoner er en ting, men det jeg nevnte teller også som å høre stemmer. Typisk ved schizofreni er den følelsen av å få implantert tanker, og å føle man blir overvåket. I noen ekstreme tilfeller kan dette være vanskelig å skille mellom.

Men tilbake til tema. 

TS jeg tror du vil bli bedre når Anti psykotisk medisin du forhåpentligvis tar, begynner å virke skikkelig. Det hjalp iallfall meg.

Anonymkode: 3c9a5...db5

Skrevet

Det er ikke mine tanker eller følelser, det er en eller flere stemmer som snakker til meg. Eller de snakker begge eller flere til meg.Eksempel  Stemme 1," jeg vil du skal dø" .Stemme 2  "jeg vil du skal dø og" begge stemmene samme " dø,dø". Og de snakker ikke alltid de skriker i sinne. Var dette til hjelp ? 

Skrevet

Det er ikke mine tanker eller følelser, det er en eller flere stemmer som snakker til meg. Eller de snakker begge eller flere til meg.Eksempel  Stemme 1," jeg vil du skal dø" .Stemme 2  "jeg vil du skal dø og" begge stemmene samme " dø,dø". Og de snakker ikke alltid de skriker i sinne. Var dette til hjelp ? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, ja jeg tror det var til hjelp. Mine "stemmer" begynner ikke befalingene med JEG eller VI vil... Men sier bare plutselig hvis jeg f.eks. er ute og går tur: -Hopp utfor kanten her! Eller hvis jeg står og ordner med middag: -Kutt deg opp med den kniven! Den/de sier ikke: -JEG VIL at du skal hoppe utfor kanten, eller VI VIL at du skal kutte deg med kniven. 

Så da har jeg nok ikke schizofreni, og det er jo godt. :)

Skrevet

Takk, ja jeg tror det var til hjelp. Mine "stemmer" begynner ikke befalingene med JEG eller VI vil... Men sier bare plutselig hvis jeg f.eks. er ute og går tur: -Hopp utfor kanten her! Eller hvis jeg står og ordner med middag: -Kutt deg opp med den kniven! Den/de sier ikke: -JEG VIL at du skal hoppe utfor kanten, eller VI VIL at du skal kutte deg med kniven. 

Så da har jeg nok ikke schizofreni, og det er jo godt. :)

Du kan ikke konkludere med at du ikke har schizofreni utifra hva jeg skriver. Du vet ikke hvilken diagnose jeg har og kan derfor ikke sammenligne. Dessuten er schizofreni diagnosen en sekke-diagnose som inneholder mange symptomer. Så to med schizofreni  tenger ikke å være like,de kan ha forskjellige symptomer og symptomer som utrykker seg forskjellig . 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke konkludere med at du ikke har schizofreni utifra hva jeg skriver. Du vet ikke hvilken diagnose jeg har og kan derfor ikke sammenligne. Dessuten er schizofreni diagnosen en sekke-diagnose som inneholder mange symptomer. Så to med schizofreni  tenger ikke å være like,de kan ha forskjellige symptomer og symptomer som utrykker seg forskjellig . 

Du har nok rett i det. Men jeg er glad i å selvdiagnostisere, så jeg tror nå at diagnosen min er schizoaffektiv lidelse, siden "stemmer" og paranoia forekommer mest i depressive faser av min bp-lidelse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...