Gå til innhold

Ekponering om å mestre angst

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Mëmëso skrev:

Synes det høres utrolig vanskelig og tøft ut. Synes du er flink som prøver.

Jeg prøver det for familien min. De skal ikke være trist og lide under stemninger mine. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg gjørde det i dag og føler meg ikke bedre. Tålmodighet er ikke min greie.

Stod du i situasjonen helt til angstnivået sank? Du MÅ nok være tålmodig og gjøre det flere ganger.

Hvordan føler du deg ikke bedre?

Anonymkode: 162c8...97e

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stod du i situasjonen helt til angstnivået sank? Du MÅ nok være tålmodig og gjøre det flere ganger.

Hvordan føler du deg ikke bedre?

Anonymkode: 162c8...97e

Ja jeg gjørde det og angstnivå sank men følte meg ikke bedre etterpå.

Skrevet

Bra du går på kurs - det kan være nyttig, men noen trenger nok en individuell terapeut. En som kan jobbe bare sammen med deg. Om du har traumer eller vanskelige livshendelser som plager deg og forverrer angsten, bør jo også dette tas tak i. 

Skrevet
44 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Bra du går på kurs - det kan være nyttig, men noen trenger nok en individuell terapeut. En som kan jobbe bare sammen med deg. Om du har traumer eller vanskelige livshendelser som plager deg og forverrer angsten, bør jo også dette tas tak i. 

Jeg få samtaler med psykolog etter kurs. Hvordan  det gå videre vet jeg ikke. Det er ikke så lett å få riktig hjelp i en liten kommune. 

Skrevet
På 28.9.2018 den 13.37, Betti 11 skrev:

Om å mestre angsten skal vi trigge angsten. Hvordan skal jeg hantere voldtekt og overfall? Jeg har sosial angst og depresjon. Det er en stor belastning fordi jeg ikke vet hvordan jeg bli kvitt denne angsten for mennesker. En stor traume fra barndommen har svekket tilliten i alt. Er terapien nytteløs?

Jeg skal gå inn på legesiden og se etter ny fastlege. Jeg er nok bare nødt til å bytte, siden legen min ikke vil gjøre noe med min angst. Min angst svekker meg så fullstendig at jeg ikke orker å ta på meg så mye jobb som jeg ønsker å klare... Jeg blir fort sliten. Skulle tro at å få litt råd og oppfølging av lege om det kan hjelpe... Har du fått noen taktikker som du kan trene deg på til å mestre angsten? 

Anonymkode: 75962...c98

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gå inn på legesiden og se etter ny fastlege. Jeg er nok bare nødt til å bytte, siden legen min ikke vil gjøre noe med min angst. Min angst svekker meg så fullstendig at jeg ikke orker å ta på meg så mye jobb som jeg ønsker å klare... Jeg blir fort sliten. Skulle tro at å få litt råd og oppfølging av lege om det kan hjelpe... Har du fått noen taktikker som du kan trene deg på til å mestre angsten? 

Anonymkode: 75962...c98

I din kommune er sikkert også en psykiatrisk helsetjeneste. Kjekk om det er en lavterskeltilbud. Jeg fikk samtaler med sykepleieren og angstmestringskurs. Fastlegen min har ikke peiling men henviste meg likevel.

Skrevet

For å trene angsten skulle heller svare en fagmann. Jeg er nytt i dette feltet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...