Gå til innhold

Tilfeldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker så tilfeldig hvilken behandling man blir anbefalt, alt etter hvilken lege man møter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dessverre. Og slik får psykiatrien lov til å holde på - tiår etter tiår.

Skrevet

Behandlere jobber nok litt ulikt og tilpasser behandlingen individuelt.

Anonymkode: 32ec0...905

Skrevet
5 minutter siden, Villanda skrev:

Det virker så tilfeldig hvilken behandling man blir anbefalt, alt etter hvilken lege man møter.

Helt enig,og for pasienter som fra før sliter med å ha tillit til mennesker de møter,så kan alle disse ulike meningene i psykiatrien være en katastrofe. 

Anonymkode: 3daca...8a8

Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandlere jobber nok litt ulikt og tilpasser behandlingen individuelt.

Anonymkode: 32ec0...905

Ok. Sikkert det også  men mente ikke at ulike pasienter får ulik behandling, men at samme pasient får ulike råd om behandling avhengig av hvilken lege man snakker med. 

Og jeg har en fast behandler, andre leger da jeg var innlagt på DPS og psykiater som skal være spesialist på STEMNINGSlidelser. Sistnevnte vil ha noen til å gi second (fourth?) opinion.

Oi, nå glemte jeg nesten Kupton 😅

Endret av Villanda
Skrevet
6 minutter siden, Villanda skrev:

Ok. Sikkert det også  men mente ikke at ulike pasienter får ulik behandling, men at samme pasient får ulike råd om behandling avhengig av hvilken lege man snakker med. 

Og jeg har en fast behandler, andre leger da jeg var innlagt på DPS og psykiater som skal være spesialist på STEMNINGSlidelser. Sistnevnte vil ha noen til å gi second (fourth?) opinion.

Oi, nå glemte jeg nesten Kupton 😅

Grunnen til at vedkommende ønsker en second opinion, er vel fordi du ønsker annen behandling enn vedkommende ønsker å gi? I så fall er det korrekt å få en annen psykiater til å vurdere. 

Anonymkode: 3d16b...69b

Skrevet

Det er vel som i de fleste yrker, noen arbeidsoppgaver er mere interessante enn andre og så blir det til at man velger å gjøre det man liker best først og som man føler man mestrer best. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at vedkommende ønsker en second opinion, er vel fordi du ønsker annen behandling enn vedkommende ønsker å gi? I så fall er det korrekt å få en annen psykiater til å vurdere. 

Anonymkode: 3d16b...69b

Nei, det tror jeg ikke. Har ikke spurt ham om annen behandling. Det er et par måneder siden jeg snakka med ham . Snakka sist med ham før oppstart av TMS. Jeg ville da se om ikke TMS kunne få meg opp, og om den økte dosen Lamictal kunne stabilisere meg. Jeg ville avvente. Han snakket (og skrev) om second opinion.

NÅ tenker jeg at TMS kanskje ikke var nok likevel, og jeg har tenkt å foreslå noe. Om vedkommende ønsker å gi meg det eller ei, aner jeg ikke. Det finner jeg ut på onsdag.

Jeg har ønska meg større doser Lamictal. Det du tenker på? Det er over et år siden jeg spurte denne legen om det. Det var nå i sommer dette med second opinion kom opp. 

Ikke noe problem da. Har absolutt ikke noe i mot det.

Endret av Villanda
Skrevet
22 timer siden, Villanda skrev:

Hvis man får møte en lege da, ingen selvfølge. Men værsågod bare forsyn deg med en sosionom, eller en vernepleier om du vil.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Bergogdal skrev:

Hvis man får møte en lege da, ingen selvfølge. Men værsågod bare forsyn deg med en sosionom, eller en vernepleier om du vil.

Opplever du å  for sjelden få tilbod om å snakke med lege? Kunne forresten også tenkt meg en sosionom, men vet ikke hvordan skaffe meg en

Endret av Villanda
Skrevet
24 minutter siden, Villanda skrev:

Opplever du å  for sjelden få tilbod om å snakke med lege? Kunne forresten også tenkt meg en sosionom, men vet ikke hvordan skaffe meg en

Jeg går til en sosionom med klinisk viderutdanning i psykiatri, ansatt i den kommunale tjenesten. 

Skrevet
14 timer siden, Soletti skrev:

Jeg går til en sosionom med klinisk viderutdanning i psykiatri, ansatt i den kommunale tjenesten. 

Kanskje de har i kommunen ja..  Får undersøke det hvis status ikke endrer seg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...