Gå til innhold

ROS senter for Spiseforstyrrelser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hadd kontakt med de,å kan fortelle meg litt om hvordan det foregår? Hva som skjer etter du har tatt kontakt osv? 

Jeg har lyst å kontakte de men jeg tørr ikke, så kanskje jeg tørr hvis jeg vet litt hva jeg går til. 

Anonymkode: 7161e...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tilbyr deg jevnlige samtaler som en hjelp til å finne ut av hvordan du kan søke hjelp i helsevesenet. 

Det er viktig å være klar over at det ikke er et behandlingstilbud, det er kun et lavterskeltilbud for å få noen å snakke med spiseproblematikk om. Dersom det du trenger er behandling, så bør du heller oppsøke din fastlege og be om en henvisning til spesialisthelsetjenesten. 

Anonymkode: ed900...91f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tilbyr deg jevnlige samtaler som en hjelp til å finne ut av hvordan du kan søke hjelp i helsevesenet. 

Det er viktig å være klar over at det ikke er et behandlingstilbud, det er kun et lavterskeltilbud for å få noen å snakke med spiseproblematikk om. Dersom det du trenger er behandling, så bør du heller oppsøke din fastlege og be om en henvisning til spesialisthelsetjenesten. 

Ok, takk for svar. 

Hadde håpet at det var en opplegg som gjorde at jeg kunne dra ditt uten å koble inn lege å andre fagfolk. Ville gjøre det så anonymt som mulig.

Jeg trenger vel behandling men jeg klarer ikke å snakke med legen om det. Jeg har levd med spiseforstyrrelse siden jeg var 12 år, aldri fått hjelp med det. Men nå er jeg så sliten av det, å jeg kjenner at kroppen begynner å si fra. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar. 

Hadde håpet at det var en opplegg som gjorde at jeg kunne dra ditt uten å koble inn lege å andre fagfolk. Ville gjøre det så anonymt som mulig.

Jeg trenger vel behandling men jeg klarer ikke å snakke med legen om det. Jeg har levd med spiseforstyrrelse siden jeg var 12 år, aldri fått hjelp med det. Men nå er jeg så sliten av det, å jeg kjenner at kroppen begynner å si fra. 

Ja, du kan dra dit uten å koble inn lege eller fagfolk, og det kan godt hende at det kan være en god start for deg. De er flinkere i Bergen enn i Oslo; Stavanger og Trondheim kjenner jeg ikke til. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan dra dit uten å koble inn lege eller fagfolk, og det kan godt hende at det kan være en god start for deg. De er flinkere i Bergen enn i Oslo; Stavanger og Trondheim kjenner jeg ikke til. 

Har du vært i møte med de? Hvordan gjorde du det i såfall? Sendte du Mail eller dro du dit bare ? Jeg holder til i tr.heim så blir der for min del. Huff jeg synes dette er så kjipt å vanskelig. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i møte med de? Hvordan gjorde du det i såfall? Sendte du Mail eller dro du dit bare ? Jeg holder til i tr.heim så blir der for min del. Huff jeg synes dette er så kjipt å vanskelig. 

Senteret i Trondheim er jo nettopp startet opp, så det beste er nok å sende en mail og si at du gjerne vil få komme til en rådgivningssamtale. Da slipper du å lure på om de har tid til å snakke med deg når du kommer. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Senteret i Trondheim er jo nettopp startet opp, så det beste er nok å sende en mail og si at du gjerne vil få komme til en rådgivningssamtale. Da slipper du å lure på om de har tid til å snakke med deg når du kommer. 

Ja tenkte egentlig å psyke meg opp å snakke med de over chatten i morgen, så får jeg bare ta det derifra. Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...