Gå til innhold

Prøver meg på et spm til Kupton!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du gir så klare og konkrete svar/råd, så jeg vil gjerne prøve.

Har prøvd Venlafaxin nå i 5 uker, er nå på 150 mg.

Opplever dessverre ennå ubehagelige bivirkninger, og har økende depressive tanker/tungsinn. Er tiltaksløs og likegyldig. 

Har opplevd god effekt på angst, og panikkanfall. 

Har blitt enig med legen om å seponere til 75 mg, med ny vurdering om en uke. Det skal da muligens legges til et medikament til. 

Hvilket er jeg ikke sikker på... 

(Har tidligere prøvd Cipralex, Fontex og Zoloft.)

Vet du om noen antidepressiver som legen kanskje foreslår? Er det mulig at du kan foreslå noe?

mvh Nina 

Anonymkode: a2a22...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mening (ta det for det det er verdt). Hvis jeg var pasienten, ville jeg økt dosen til 225 mg i stedet for å redusere til 75 (seponere betyr å slutte). Nå er det likevel gjort. På 75 meg er venlafaxin (Efexor) et SSRI og ikke et SNRI.

Den mest vanlige kombinasjonen er med Tolvon eller Remeron. Men kanskje er legen din så sprek at hun foreslår Wellbutrin. Det kan ha meget gunstig effekt på depresjonen, men trenger ikke være det riktige for deg, da det kan forverre angsten.

Skrevet

Tusen takk for svar. 

Legen var veldig klar på at Venlafaxin ikke var optimal, siden bivirkningene er så sterke. 

Jeg får bare fortsette å prøve, og lytte til legens råd.

mvh Nina 

Anonymkode: a2a22...84f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...