Gå til innhold

Hvem tror du på?

Anbefalte innlegg

Tror du på Trump sin Kavanaugh, eller tror du på hun psykologiproffesoren som sier han prøvde å voldta henne?

Selv har jeg null peppling. Litt forbauset over att folk klarer å ta side i slike saker. Hvorfor skal man tro noen over andre? Selv kjenner jeg kvinner som har blitt voldtatt, men jeg vet også om 1 (en) som er dømt for falsk voldtektsanklage... 

Anonymkode: 307ea...876

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444894-hvem-tror-du-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel basert på det jeg har hørt (jeg får nok mer høyrevridd informasjon så er nok litt bias der) så har hun

1. Ikke kommet med noen detaljer om hendelsen hvor når hva som skjedde, og de få detaljer hun har kommet med har endret seg ofte

2. Ingen av de hun hevder var der når hendelsen skjedde har bekreftet dette

3.Tjent noen millioner dollar på "crowdfunding" i forbindelse med sin forklaring

4. Ifølge tidligere kjæreste løy hun for kongressen når hun hevdet hun aldri hadde diskutert prosess og metoder for løgndetektor-taging, det hadde hun gjort med bestevenninen sin som skulle testes av FBI i forbindelse med sikkerhetsklarering

5. Ifølge tidligere kjæreste og tidligere aktiviteter, løy hun om at hun missliker å fly eller har fobi for trange rom som hun hevdet ha delvis som følge av denne hendelsen.

6. Brukte hva som angivelig stod i terapinotater som "bevis", men ville ikke vise notatene..

7. Nevnte ikke Kavanough med navn til noen før hans navn kom opp som potensiell kandidat for høyesterett avhengig av valget (men obama vant)

Av Kavanough så er det jeg har fått med meg:

1 I følge studievenner drakk en god del mer og var ofte mer full enn han ga indikasjoner på i sinn uttalelse til sentatet.

Totalt sett, umulig å vite, men her er det for mye som skurrer til at jeg kan tro på jenta uten noen form for bevis, derfor heller jeg mot en "not guilty" ihvertfall, "innocent" vet en aldri selvsagt, men en må vurdere bevis og det er ingen bevis og da... kommer en ikke så langt

Anonymkode: 57182...37d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444894-hvem-tror-du-p%C3%A5/#findComment-3871705
Del på andre sider

Tror på psykologiprofessoren da hva jeg har hørt og lest i litteratur så er det veldig sannsynlig at noe sånt har funnet sted. At saken kommer nå er nok en annen og mer komplisert sak som har med politikk å gjøre tror jeg. Man kan lure på hva som blir det neste spillet fra politikernes hånd i dette landet liksom her hjemme i den seneste tiden synes jeg. Kanskje bør man titte etter i hyllene til dataspillprodusentene  i de store datakonsernene for å finne ut hvordan det går videre. Ta en tur inn på gutterommene  og jenterommene for å se hva de er opptatt av hvis man har barn. Hvilke dataspill er inn og hvem ligger først i løypa av produsentene. Og vilken virkelighet er det spillene speiler egentlig. Hvilke miljø er informanter til å lage spillene.  Så kanskje man forstår videre utvikling i det politiske spillet.

Alt er bare ikke bra for noen tror jeg.

Anonymkode: 0d98f...ea7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444894-hvem-tror-du-p%C3%A5/#findComment-3871720
Del på andre sider

Dypest tror jeg deenne historien handler om følelser og det og vise følelser Man må være voksen for å vise følelser.

Det amerikanske samfunnet er vel ikke akkurat kjent for å være tett på det ekte følseslivet sitt. Egentlig ofte veldig reserverte mennesker riktignok med mye patos og glamour. Og kanskje litt overflatiske og arrogante. Men veldig arbeidsomme og lite tull og alltid interessert i sannhet om tingene.

På den annen side er jo disse stillingene fremstilt som nærmest mennesker som gis uforholdsmessig mye makt og innflytelse og det er vel ikke mange som ønsker ham i jobben på grunn av hans tidligere arbeider. Strenge straffer og andre ting sikkert.

Anonymkode: 0d98f...ea7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444894-hvem-tror-du-p%C3%A5/#findComment-3871859
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Tror du på Trump sin Kavanaugh, eller tror du på hun psykologiproffesoren som sier han prøvde å voldta henne?

Selv har jeg null peppling. Litt forbauset over att folk klarer å ta side i slike saker. Hvorfor skal man tro noen over andre? Selv kjenner jeg kvinner som har blitt voldtatt, men jeg vet også om 1 (en) som er dømt for falsk voldtektsanklage... 

Anonymkode: 307ea...876

Dette skjedde angivelig for 36 år siden, når han var 17? Helt meningsløst å trekke frem det nå.

Anonymkode: c4235...9c0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444894-hvem-tror-du-p%C3%A5/#findComment-3871862
Del på andre sider

Annonse

Trist sak på alle nivå. Glad jeg ikke har gått ut å navngitt min overgriper for over 30 år siden. Men hvem vil stille seg frem på denne måten å fortelle en slik historie uten at det er noe i det? En annen sak er hvor mye vekt man skal legge på hva en 17 åring gjorde for så mange år siden. Mennesker bli voksne, modnes og forandrer seg. Hadde ikke folk vært så harde i sine dommer og konsekvensene så katastrofale så kunne man kanskje innrømmet sine feilgrep og bedt om unskyldning. I stedet må offeret oppleve å bli et offer for andre gang. Offer for folks nådeløse kommentarer og beskyldninger. At en president snakker slik han gjør i denne saken er også ganske usmakelig. 

Anonymkode: 1b746...49a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444894-hvem-tror-du-p%C3%A5/#findComment-3871934
Del på andre sider

Det er noen prinsipper som er i ferd med å bli satt til side og som jeg ikke liker. Disse prinsippene er:

En er uskyldig inntil en er dømt skyldig. Det er bedre at en skyldig går fri enn at en uskyldig dømmes. Kriminalitet skal etterforskes av politiet. En domstol skal avgjøre skyldspørsmål og evt straff.

Som følge av en i hovedsak positiv metoo-kampanje er en del av disse prinsippene satt til side. Folk har mistet jobben lange før politiet har startet etterforskning. Saker "pådømmes" i og av media og sosiale medier. Se f.eks. på saken til Ronaldo.

Det er ingen motforestillinger og tanker om hva motivet for slike anklager kan være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444894-hvem-tror-du-p%C3%A5/#findComment-3871935
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...