Tandorini Skrevet 10. oktober 2018 Skrevet 10. oktober 2018 Bruker et AD som gir mye bivirkninger. En av disse bivirkningene er rykninger i hvile (myokoloniske rykninger?), samt muskelspenninger i hele kroppen. Jeg kjenner det "sitrer" i beina, og jeg kjenner at kjeven er stram. I tillegg gjør disse muskelspenningene at jeg kjenner på "melkesyre" i hele kroppen. Jeg sliter med å gå trapper (det svir/brenner av melkesyre), og feks med å vaske/tørke håret (fordi armene er fulle av melkesyre). Jeg gikk en periode til psykomotorisk fysioterapeut, både før og etter oppstart av denne medisinen. Fra å ikke ha vondt noe sted i kroppen merket hun bortimot "over natta" ifm oppstart av medisinen at jeg hadde ømhet i de fleste muskelgrupper. Rykningene er plagsomme, men ikke veldig ille. Muskelspenningene og påfølgende "melkesyre" er derimot noe som direkte går ut over daglig funksjon. Det er ikke aktuelt å bytte AD, da "alt" er prøvd, og dette er det eneste som fungerer. Av den grunn heller ikke aktuelt å redusere/seponere. Jeg tøyer og driver avspenningsøvelser (både alene og på gruppetrening i form av yoga), men det er ikke tilstrekkelig. Finnes det en medisin som kan virke mot dette? Jeg snakker ikke om benzo eller liknende, men en fastmedisin det går an å stå på for å kompensere for bivirkningene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.