Gå til innhold

Får han nok væske ?


aase99

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en gutt på 7 mnd. som nå sover rundt på natten uten måltider. Han sover fra 1900 til 0700. Han får grøt og pupp til frokost, en banan (oftest) og pupp til lunsj, litt middag og pupp til middag, og grøt og pupp til kvelds. Problemet er at han spiser masse mat og er ofte bare passe interessert i puppen etterpå.

For ikke mange ukene siden fikk han to gode puppe-måltider i løpet av natten, og bleien var god og våt på morgenen. Etter at natt-puppen er borte, så er det skjelden veldig våte bleier.

Han tar ikke flaske og kopp skjønner han ikke noe av. Hvordan vet jeg om han evt. får for lite væske ? Bør jeg bytte rundt med pupp og mat på et av måltidene ?

Han er blid og fornøyd. Almentilstanden er helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at så lenge du vil amme skal du puppe først,spise etterpå.

Min melkemengde og veslas puppefanatisme har vært meget stabil,så jeg har puppet når det passet,og gitt mat når det passet.Har servert vann til måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi vann sammen med maten. Jeg begynte med flaske først, og etter en stund begynte han å like det.

Jeg har alltid gitt pupp etter maten, og likevel ammet lenge.

For å sjekke om han er uttørket kan du dra litt i huden. Normalt skal den gå tilbake med en gang. Hvis den blir hengende litt igjen, kan han være tørr. Prøv på deg selv for å se om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...