Gå til innhold

Er bulimi egentlig så farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er periodebulimiker, og jeg er i en "periode" nå. Nå kaster jeg opp ca. 5 ganger i uka. Er det egentlig så farlig? Jeg kom over noen videoer der de snakker om at bulimi er livsfarlig, og viser bilder av jenter som døde som følge av bulimien og slikt. Jeg merker ikke så mye til "bivirkninger" av bulimien, annet enn at jeg har vondt i halsen, og er hoven i svelget og kjeveområdet. Er det vanlig at bulimikere plutselig bare dør? Jeg ser for meg at det er de i mer ekstreme situasjoner som dette skjer med. Kanskje de som har anoreksi i tillegg, eller de som kaster opp mange ganger hver dag. Jeg ble litt skremt, men jeg klarer ikke å slutte.

Anonymkode: 6a66b...e10

Fortsetter under...

Skrevet

Man kan få relativt akutte elektrolyttforstyrrelser som kan være livstruende. Man kan altså få hjertestans av bulimi. Men da har man hatt langvarig og alvorlig bulimi. 

Anonymkode: de86b...21c

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er periodebulimiker, og jeg er i en "periode" nå. Nå kaster jeg opp ca. 5 ganger i uka. Er det egentlig så farlig? Jeg kom over noen videoer der de snakker om at bulimi er livsfarlig, og viser bilder av jenter som døde som følge av bulimien og slikt. Jeg merker ikke så mye til "bivirkninger" av bulimien, annet enn at jeg har vondt i halsen, og er hoven i svelget og kjeveområdet. Er det vanlig at bulimikere plutselig bare dør? Jeg ser for meg at det er de i mer ekstreme situasjoner som dette skjer med. Kanskje de som har anoreksi i tillegg, eller de som kaster opp mange ganger hver dag. Jeg ble litt skremt, men jeg klarer ikke å slutte.

Tja. Hva tror du grunnen til smertene er? At magesyren etser sår og etterhvert hull i spiserøret og sånt? Tennene dine vil også lide sterkt under stadige bad i magesyre. I tillegg til det den andre anonyme her sier selvfølgelig.

Skrevet
56 minutter siden, Lillemus skrev:

Tja. Hva tror du grunnen til smertene er? At magesyren etser sår og etterhvert hull i spiserøret og sånt? Tennene dine vil også lide sterkt under stadige bad i magesyre. I tillegg til det den andre anonyme her sier selvfølgelig.

Nei, jeg tror årsaken til ubehaget er at oppkast + fingre som roter rundt nedi halsen gir irritasjon og friksjon på slimhinnen der. Hvis det kommer magesyre irriterer det ytterligere. Det blir veldig sårt. I tillegg tror jeg at trykket som skapes når jeg kaster opp gir økt blodgjennomstrømming i området og det hovner litt opp.

Skrevet

Ofte kommer det ikke så mye magesyre, fordi jeg er så rask med å kaste opp. Stapper jeg i meg på 10-20 min, så smaker ikke oppkastet magesyre. Bare vanlig mat. Venter jeg i en time eller mer eller bruker lang tid på å spise, da kommer syra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...