Gå til innhold

Jeg har så sjukt angst for å kjøre bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt lappen i ti år, og har aldri vært i noen ulykke/nestenulykke, har aldri gjort noe galt, aldri fått bot, sannsynligvis har ingen i trafikken tenkt over at jeg er en "annerledes" bilist. Men saken er at jeg er så utrolig redd når jeg kjører. Alltid. Pulsen er skyhøy, alarmberedskapen er PÅ, jeg hyperventilerer, skvetter, og klarer aldri å slappe av. Og det blir ikke bedre. Jeg trosser frykten, men blir ikke bedre. Jeg ser på kjøring som et veldig stort ansvar, og jeg er kjemperedd for å ikke kjøre bra nok, og for å forstyrre noen. Jeg gjør jo ikke det, men jeg er så redd for å gjøre noe feil at kjøring er forferdelig. Er det noen som har hatt det slik, og har blitt kvitt kjøreangsten? Hvordan ble du det?

Anonymkode: 7dd1f...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt lappen i ti år, og har aldri vært i noen ulykke/nestenulykke, har aldri gjort noe galt, aldri fått bot, sannsynligvis har ingen i trafikken tenkt over at jeg er en "annerledes" bilist. Men saken er at jeg er så utrolig redd når jeg kjører. Alltid. Pulsen er skyhøy, alarmberedskapen er PÅ, jeg hyperventilerer, skvetter, og klarer aldri å slappe av. Og det blir ikke bedre. Jeg trosser frykten, men blir ikke bedre. Jeg ser på kjøring som et veldig stort ansvar, og jeg er kjemperedd for å ikke kjøre bra nok, og for å forstyrre noen. Jeg gjør jo ikke det, men jeg er så redd for å gjøre noe feil at kjøring er forferdelig. Er det noen som har hatt det slik, og har blitt kvitt kjøreangsten? Hvordan ble du det?

Anonymkode: 7dd1f...16b

Jeg har sertfikat men våger sjelden å kjøre. Har det som deg. 

Skrevet
5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har sertfikat men våger sjelden å kjøre. Har det som deg. 

Tipper det er samme behandlingsprinsipp som ved andre fobier,  som gjelder.

Anonymkode: febf7...80c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...