Gå til innhold

Er det normalt å tenke slik? Kupton eller andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg diskuterer så mye med meg selv. Feks kan tenke om en ting som "det er dårlig" så svarer jeg kjeftende til meg selv, nei selvfølgelig er det det din dust. Andre ganger har jeg motstridende tanker, og kan svare mine egne tanker, dra til helvete. så det blir veldig mye diskusjon i mitt hode. Jeg vet det er egne tanker nå, men før når jeg var sykere har jeg tenkt de var implantert.

Men altså nå, tanker ikke stemmer, som krangler. Er dette normalt?

Anonymkode: 35c98...c5f

Videoannonse
Annonse
Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg diskuterer også med med selv i hodet, så det er sikkert unormalt. 

Skrevet

Hei!

Det er vanlig å diskutere med seg selv, det gjør jeg, og mange jeg kjenner.

Jeg har stor glede av dette, ofte hyggeliggere å være med meg selv, enn andre:-)

Men det er fordi at selv om jeg diskuterer, med meg selv, så er det jo jeg som styrer det..så det blir alltid noe hyggelig resultat av det.

Tror mer uvanlig og destruktvt om man driver og kjefter på seg selv., da blir det jo ikke hyggelig lenger.

Skrevet
4 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg diskuterer også med meg selv i hodet, så det er sikkert unormalt.

Hm - hva er egentlig logikken her, Gargamel? :P

Skrevet
3 minutter siden, laban skrev:

Det var derfor jeg likte innlegget, det var snodig😊

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg diskuterer så mye med meg selv. Feks kan tenke om en ting som "det er dårlig" så svarer jeg kjeftende til meg selv, nei selvfølgelig er det det din dust. Andre ganger har jeg motstridende tanker, og kan svare mine egne tanker, dra til helvete. så det blir veldig mye diskusjon i mitt hode. Jeg vet det er egne tanker nå, men før når jeg var sykere har jeg tenkt de var implantert.

Det er slitsomt.

Anonymkode: 29899...bf3

Gjest Gargamel
Skrevet
26 minutter siden, laban skrev:

Nå spør du vanskelig.

Jeg holdt å skrive at det var normalt siden jeg gjør det, men det ville vært bristende logikk (petitio principii). Da kunne jeg like gjerne skrive det stikk motsatte.

Poenget er i alle fall at jeg diskuterer med meg selv. Kan til og med skjelle ut meg selv hvis jeg sitter alene i bilen og er sent ute f.eks.

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er unormalt å snakke slik til seg selv, det unormale er når det forstyrrer hverdagen. Stjeler energi osv. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...) så svarer jeg kjeftende til meg selv, nei selvfølgelig er det det din dust. Andre ganger har jeg motstridende tanker, og kan svare mine egne tanker, dra til helvete. så det blir veldig mye diskusjon i mitt hode. Jeg vet det er egne tanker nå, men før når jeg var sykere har jeg tenkt de var implantert.

Alt dette høres psykt ut for meg, og jeg har aldri hatt det sånn.

Nicklusheletida
Skrevet

I perioder kan det bli mye tankevirksomhet hvor jeg veier for og i mot i en sak og da blir jeg oppgitt over meg selv. 

Jeg vet ikke om det er det du mener med å diskutere med seg selv. Jeg har det i hvert fall ikke slik at jeg ber meg selv dra til helvete eller kaller med selv for idiot. 

Mer slik at jeg tenker : -Nå får du skjerpe deg Nicklus, slutt å gruble og kom til en beslutning. I de siste månedene har dette gjalt en leilighet jeg skal leie ut. 

Men det kan like gjerne være når jeg skal på trening og jeg ikke har lyst. Da foregår det en indre dialog og jeg får  ikke fred med meg selv før jeg har kommet meg avgårde. 

Skrevet

Da jeg var psykotisk så var det mye sterkere enn nå. Da kunne jeg tro att den indre stemmen var satt inn av Satan, og att gud overvåket meg, og så videre. Da var splittelsen så stor att jeg kunne slå meg selv og kjefte høyt. Nå er det bare overkommelig, men jeg skulle gjerne vært mer "ensrettet". Det krever mye tid å krangle med seg selv. Og språket mitt lider også av det, for det er så mye banaliteter og skjellsord.

MVH

TS

Gjest Gargamel
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var psykotisk så var det mye sterkere enn nå. Da kunne jeg tro att den indre stemmen var satt inn av Satan, og att gud overvåket meg, og så videre. Da var splittelsen så stor att jeg kunne slå meg selv og kjefte høyt. Nå er det bare overkommelig, men jeg skulle gjerne vært mer "ensrettet". Det krever mye tid å krangle med seg selv. Og språket mitt lider også av det, for det er så mye banaliteter og skjellsord.

MVH

TS

Det høres ikke normalt ut. Det er nok normalt å ha en indre dialog. Kanskje snakke litt til seg selv også, men ikke sånn som du beskriver. 

Nicklusheletida
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MVH

TS

Du spør i åpningsinnlegget om dette er normalt. 

Nei, det er ikke det. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt for meg. Men tenker også at det jeg tenker på blir sant. 

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Normalt for meg og. Jeg gjør det der daglig😬

Skrevet

Det er bare tegn på at enkelte av oss bryr oss litt mere om ting og tang tror jeg. Kanskje det er litt filosofisk interesse som slår igjennom.

Man må selvsagt kjenne etter om det er " syke tanker" og evt oppsøke lege.

Anonymkode: 8edc2...3f3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...