Gå til innhold

Skjulte journalnotater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det mangler flere uker med journalnotater fra i vår, og har dobbelsjekket at det ikke skyldes ferie. Jeg vet også at jeg rundt denne tiden fortalte noe hun reagerte på, og jeg kan ikke se at det er blitt notert i andre notater så jeg regner med det er en av de ukene som mangler. Kan det skyldes latskap eller glemskhet, eller er det skjult for innsyn pga. hennes tanker rundt det hele? Ser det mangler noen notater her og litt der gjennom de 2 årene jeg har gått der, men dette er flere uker på rad.

Jeg kommer ikke til å ta det opp med henne da det ville blitt kleint.

Anonymkode: d5d34...efe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at det mangler flere uker med journalnotater fra i vår, og har dobbelsjekket at det ikke skyldes ferie. Jeg vet også at jeg rundt denne tiden fortalte noe hun reagerte på, og jeg kan ikke se at det er blitt notert i andre notater så jeg regner med det er en av de ukene som mangler. Kan det skyldes latskap eller glemskhet, eller er det skjult for innsyn pga. hennes tanker rundt det hele? Ser det mangler noen notater her og litt der gjennom de 2 årene jeg har gått der, men dette er flere uker på rad.

I enkelte tilfeller kan helsepersonell nekte en pasient innsyn i hele, eller deler av journalen. Dette gjelder dog bare hvis det er nødvendig for å forhindre at pasienten får en helseskade som følge av innsynet eller av hensyn til pårørende. En pasient kan ikke bli nektet innsyn i egen journal fordi en behandler føler at det kan bli ubehagelig for enten seg selv, eller pasienten. Det finnes dog notater i journalen som ikke er synlig på nett, som f.eks selvmordsrisikovurderinger. Notater som enda ikke er signert av helsepersonell vil heller ikke vises i journalen man finner på nett. 

Anonymkode: 12584...bd6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I enkelte tilfeller kan helsepersonell nekte en pasient innsyn i hele, eller deler av journalen. Dette gjelder dog bare hvis det er nødvendig for å forhindre at pasienten får en helseskade som følge av innsynet eller av hensyn til pårørende. En pasient kan ikke bli nektet innsyn i egen journal fordi en behandler føler at det kan bli ubehagelig for enten seg selv, eller pasienten. Det finnes dog notater i journalen som ikke er synlig på nett, som f.eks selvmordsrisikovurderinger. Notater som enda ikke er signert av helsepersonell vil heller ikke vises i journalen man finner på nett. 

Anonymkode: 12584...bd6

Tydeligvis noe ulik praksis rundt om kring. Selvmordsrisikovurderinger er synlige i nettversjonen av min pasientjournal. 

Anonymkode: 33606...00e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det kan mangel notater i perioder hvor behandler har vært ekstra travel eller hatt fravær kort tid etter en konsultasjon. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det kan mangel notater i perioder hvor behandler har vært ekstra travel eller hatt fravær kort tid etter en konsultasjon. 

Eller i perioder av terapien hvor det som sies er "more of the same".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...