Gå til innhold

Antidepressiva gir nye hjerneceller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg lest om før, men ikke sett på norsk.  Antidepressiva kan virkelig være fantastisk.  

Jeg gikk fra sengeliggende med depresjon etter årlige nedstemte perioder, stadig sterkere angst som ga både fysiske og psykiske utslag, til å bli helt frisk.  Jobber 100%. 

Har nå gått på Cipralex i 5 år uten doseendring eller seponering. 

Antidepressiva gir nye nerveceller i hjernen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjent blant de som følger med i snart ti år, men lite omtalt. Hvis jeg hadde fått hjerneslag, ville jeg krevd Ssri. Den motoriske funksjon et år etter med ssri er overlegent bedre enn uten. 

Skrevet

Jeg er langt fra frisk, men er så uendelig mye bedre med medisiner enn uten. Er også mye, mye bedre nå enn for mange år siden. Ikke bare psykisk med også fysisk. Motorikken er så mye bedre med medisiner. Nå går ikke jeg bare på antidepressiva da. Vet ikke hvilke av medisinene som har "skylda" for at jeg også er bedre fysisk, men det kan egentlig bli det samme. Kombinasjonen av de jeg går på er god for meg og det er det som betyr noe.

Skrevet

Har gått på AD i 15 år, men har ikke merket noe til dette. Blir bare sløvere og dummere år for år, QI'en synker jevnt og trutt.

Anonymkode: 69f6d...3ad

Skrevet

Alt har med å være frisk å gjøre. Føler også at jeg må ta medisiner nå ( zeldox mot schisofreni som det står på pilleesken) pluss mot høyt blodtrykk og kolestolmedisin som man helt betaler selv og vanndrivende)men noe jeg har opplevet mye bedring med er når jeg er hjemme og driver med ting inne eller bare slapper av så har jeg nå bare på klassisk musikksmak på radio. Jeg vet  ingenting om klassisk musikk ,men her er stadig nye ting og det liker jeg. Virkelig taler til meg føler jeg uten at jeg er noe musikalsk. Mulig litt skjønnhetsdyrkelse..Det virker legende ( ikke legering)synes jeg.  Bare avbrutt hver time med dagsnytt. Det er stor kraft  i dette synes jeg når man har anledning selvsagt. Man behøver ikke skjønne så mye av det eller prøve å huske hvem som har laget hva hvis man ikke absolutt vill da føler jeg.

Anonymkode: 93c82...90c

Skrevet
3 timer siden, Kalevaala skrev:

Dette har jeg lest om før, men ikke sett på norsk.  Antidepressiva kan virkelig være fantastisk.  

Jeg gikk fra sengeliggende med depresjon etter årlige nedstemte perioder, stadig sterkere angst som ga både fysiske og psykiske utslag, til å bli helt frisk.  Jobber 100%. 

Har nå gått på Cipralex i 5 år uten doseendring eller seponering. 

Antidepressiva gir nye nerveceller i hjernen

Jeg har slitt med GAD. Brukte derfor cipralex 10 mg i 5 måneder uten at jeg merket noen bedring. Økte derfor dosen opp til 20 mg cipralex, men da begynte jeg med nye katastrofetanker/tvangstanker som jeg aldri har hatt før. Jeg har for andre gang prøvd å bruke denne dosen i 2 måneder, men opplever bare økning i katastrofetankene. Jeg skal nå prøve å gradvis trappe ned og se hva som skjer.  Det er jo merkelig at angsten og katastrofetankene blir verre når jeg går på en høy dose med antidepressiva som skal hjelpe meg, ikke gjøre situasjonen verre. Det eneste som demper er 10 mg sobril av og til.

Skrevet
49 minutter siden, Nordlys skrev:

Det er jo merkelig at angsten og katastrofetankene blir verre når jeg går på en høy dose med antidepressiva som skal hjelpe meg, ikke gjøre situasjonen verre

Ja, det er veldig trist. Håper du får noe annet som kan hjelpe deg. 

Skrevet

Ting er ofte ikke så enkle at medisiner løser at tror jeg. Uansett hvor bra de blir.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ting er ofte ikke så enkle at medisiner løser alt tror jeg. Uansett hvor bra de blir.

Nei, det kan vi være enige om.  Det handler jo om å finne en behandling som gir et så bra liv som mulig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...