Gå til innhold

Kan urealistiske mål være en vrangforestilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnosen schizofreni og jeg sa til venninnen min at jeg ikke trodde at diagnosen stemte og da sa hun at hun mente at jeg hadde vrangforestillinger fordi jeg har veldig urealistiske mål og det virket som jeg ikke alltid har den rette virkelighetsoppfatningen. Kan hun ha rett?

Anonymkode: 1aaad...d2c

Videoannonse
Annonse
Gjest elina777
Skrevet

Mer spesifikt?

en lege mistenkte schizoaffektiv lidelse hos meg og en venninne mente det stemte fordi jeg hadde så mye vrangforestillinger mente hun. Bla at jeg hadde fått en beskjed fra Gud via et bilde av en hund. Men hun tok feil for beskjeden fikk jeg da jeg var manisk. 

Skrevet
52 minutter siden, elina777 skrev:

Mer spesifikt?

en lege mistenkte schizoaffektiv lidelse hos meg og en venninne mente det stemte fordi jeg hadde så mye vrangforestillinger mente hun. Bla at jeg hadde fått en beskjed fra Gud via et bilde av en hund. Men hun tok feil for beskjeden fikk jeg da jeg var manisk. 

Hun lånte meg mange bøker og jeg tenkte at jeg lett kom til å klare å lese alle på noen uker også det at jeg synes at det var alt for strengt av psykiateren å ikke gi meg lov til å ha medisinene mine selv og må få de utlevert av hjemmetjenesten hver kveld fordi jeg hadde prøvd å ta livet mitt med å ta overdose. Og et par andre ting jeg ikke husker akkurat nå.

Skrevet

Ja. Hvis de er alt for urealistiske og personen er upåvirkelig av argumenter. 

Skrevet
13 minutter siden, kupton skrev:

Ja. Hvis de er alt for urealistiske og personen er upåvirkelig av argumenter. 

Tenker du at det jeg har nevnt over her er tegn på vrangforestillinger?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at det jeg har nevnt over her er tegn på vrangforestillinger?

Ikke det du har nevnt her. Men jeg vil ikke ta stilling til din diagnose. Jeg svarte generelt på spørsmålet ditt.

Skrevet

Herlighet da å tro at man kan lese en hau bøker på noen uker har da virkelig ingenting med psykose å gjøre.. hva er greia med psykose og folk her inne egentlig?

Anonymkode: ba3f9...821

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet da å tro at man kan lese en hau bøker på noen uker har da virkelig ingenting med psykose å gjøre.. hva er greia med psykose og folk her inne egentlig?

Anonymkode: ba3f9...821

Før en hisser seg opp, bør en tenke over at dette er kun den enes beskrivelse og forståelse av situasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...