Gå til innhold

Psykiateren tar seg ikke tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min psykiater bruker å avslutte samtalene etter ca. 20 minutt, selv om jeg vet at det er satt opp en time. Jeg føler at dette er litt dårlig, og at jeg egentlig ikke får sagt alt jeg vil. Det jeg lurer på er om dette er vanlig, altså at en time med psykiater varer i ca. 20 minutt?

Anonymkode: a14f0...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En time er ikke vanlig, men ca 40-45 min av egen erfaring. 20 min synes jeg hørte dårlig og lite ut!! Hvor ofte går du?

Anonymkode: 77274...75f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En time er ikke vanlig, men ca 40-45 min av egen erfaring. 20 min synes jeg hørte dårlig og lite ut!! Hvor ofte går du?

Sjelden, ca. en gang i måneden. Litt lite oppfølging syns jeg

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjelden, ca. en gang i måneden. Litt lite oppfølging syns jeg

Kommer jo veldig an på hvorfor du er der og hva behovet er. Er du der pga medisinvurdering kan jeg forstå at det blir brukt såpass kort tid. Hvorfor sier du ikke i fra til psykiateren? Skjønner at det kan være vanskelig å si i fra, men oppfordrer deg til det. Men tror altså ikke at 60 min er "vanlig".

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo veldig an på hvorfor du er der og hva behovet er. Er du der pga medisinvurdering kan jeg forstå at det blir brukt såpass kort tid. Hvorfor sier du ikke i fra til psykiateren? Skjønner at det kan være vanskelig å si i fra, men oppfordrer deg til det. Men tror altså ikke at 60 min er "vanlig".

Jeg er der først og fremst for medisinvurdering. Det er bare det at da jeg var innlagt i sommer opplevde jeg å ha en lege som brukte 60 min., og det var en helt annen opplevelse. Det er vanskelig å si fra, særlig fordi jeg kanskje ikke tror at det jeg kunne tenke meg å snakke om er relevant for medisinvurderingen

Skrevet

Uansett så skal slike ting være avklart. I psykoterapi er vanligvis en konsultasjon på 45-50 minutter. Om den er 45 eller 50 skal også være avklart. Hvis det er medisinvurdering som er avtalt, er 20 minutter vanligvis ok.

Om du ønsker mer og vil ta opp andre ting enn medisiner, må du ta dette opp med psykiateren.

Skrevet

Ok. Takk for svar. Ta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...