AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg ble innlagt til tvungen observasjon på fredag og hadde samtale med psykiater på lørdag som sa at han valgte å opprettholde tvangen til mandag (altså i dag) og at jeg da ville få snakke med psykiater for ny vurdering, men i dag fikk jeg ikke samtale likevel. Har de da brutt psykisk helsevernloven? Anonymkode: 2f07e...cc7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 Skrevet 29. oktober 2018 Nei. De kan holde deg på tvungen observasjon i inntil 10 dager. Dog kan man forlenge dette i 10 nye dager hvis det er høyst nødvendig, og kontrollkommisjonen godtar det. Loven nevner ingenting om hvor ofte man må snakke med en psykiater. Anonymkode: b50f3...b2c 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 Lovbrudd er det nok ikke. Men jeg synes det er slett. Jeg har opplevd det samme i form av å bli lagt inn på slik paragraf fredag kveld. Så snakke med overlege neste dag, en som ikke kjenner meg, og fått opprettholdt tvangen. Men jeg har ikke opplevd å måtte vente utover mandagen. De kan ofte vurdere det med hvor vidt de skal opprettholde ganske fort. Nå er det jo dessverre omorganiseringer her og der i vårt land, og derav kanskje underbemanning som gjør at man dessverre må vente lengre. Eller det kan være at vurderingen som er gjort tilsier at behovet for å opprettholde tvangen er helt innlysende. Men om det er vurderingen, ville det jo vær e realt å formidle det til deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.