Gå til innhold

Informasjon - unnvikende pf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne god informasjon om denne pf. - Bøker, artikler, selvhjelp osv, men finner lite og synes det er vanskelig å sile ut hva som er oppadert, relevant og nyttig. Noen tips? Kan godt være fagbøker og også på engelsk. Fant en bok om personlighetsforstyrrelser, Personlighet og personlighetsforstyrrelser av Svenn Torgersen. Kjenner noen denne og vet om denne kan være nyttig f.eks? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Mëmëso skrev:

Fant en bok om personlighetsforstyrrelser, Personlighet og personlighetsforstyrrelser av Svenn Torgersen. Kjenner noen denne og vet om denne kan være nyttig f.eks? 

Det er nok den beste boken om temaet PF.

Skrevet
3 minutter siden, kupton skrev:

Det er nok den beste boken om temaet PF.

Takk for svar. Men er den verdt 500,- om en "bare" er interessert i å lære mer om unnvikende pf og det som er relevant for denne pf? 

Skrevet
11 minutter siden, Mëmëso skrev:

Takk for svar. Men er den verdt 500,- om en "bare" er interessert i å lære mer om unnvikende pf og det som er relevant for denne pf? 

Bibliotek :-)

Skrevet
13 minutter siden, kupton skrev:

Bibliotek 🙂

Ja! Tusen takk :)

Skrevet

Har lett etter det mange ganger jeg også. Har funnet frem til disse to kildene. Vet ikke om det er det du er ute etter, men jeg synes de var fine.

http://matrixtidsskrift.no/wp-content/uploads/2018/06/Matrix_1_2018_EnMentaliseringsbasertForstaelse.pdf denne handler vel egentlig om MBT.

Har aldri lagt til noen lenker/filer her tidligere, så vet ikke om jeg gjør det riktig.

Aaron T. Beck MD, Denise D. Davis PhD, EdD Arthur Freeman EdD-Cognitive Therapy of Personality Disorders, Third Edition-The Guilford Press (2014)-196-224.pdf

Anonymkode: 32bde...6c5

Skrevet (endret)
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lett etter det mange ganger jeg også. Har funnet frem til disse to kildene. Vet ikke om det er det du er ute etter, men jeg synes de var fine.

http://matrixtidsskrift.no/wp-content/uploads/2018/06/Matrix_1_2018_EnMentaliseringsbasertForstaelse.pdf denne handler vel egentlig om MBT.

Har aldri lagt til noen lenker/filer her tidligere, så vet ikke om jeg gjør det riktig.

Aaron T. Beck MD, Denise D. Davis PhD, EdD Arthur Freeman EdD-Cognitive Therapy of Personality Disorders, Third Edition-The Guilford Press (2014)-196-224.pdf

Anonymkode: 32bde...6c5

Tusen takk :) Den første der har jeg lest, men har ikke sjekket ut hvor den kommer fra og om man kan feste lit til den. Skal sjekke ut den andre. :)

Fant Torgersen på nett:

https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2009021104043

Men denne boka er veldig gammel?

Endret av Mëmëso
Skrevet
47 minutter siden, Mëmëso skrev:

Men denne boka er veldig gammel?

Personlighet er også en gammel sak. Folk har hatt det lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...