Gå til innhold

Oxynorm 5mg. Redd for rus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått sterke akutte smerter i halebenet, og enhver bevegelse i nedre del av kroppen gir intense smerter. Jeg ringte legevakten og jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta en oxynormtablett jeg hadde liggende (tok en abort for noen uker siden, og fikk da med én oxynorm hjem i tilfelle det var behov). Jeg tok 5mg oxynorm for en time siden, og jeg har i mellomtiden saumfart nettet for å se om andre har opplevd rus av dette medikamentet. Og det er visst mange som ruser seg på oxynorm. Dette gjør meg livredd, for jeg er veldig redd for å oppleve rus og å føle at jeg mister kontrollen. En venn av meg fikk en gang for mye morfin etter en operasjon, og fikk ekle hallusinasjoner. 

Så mitt spørsmål er: har jeg gjort en stor feil nå? Jeg er livredd for å få en ekkel virkning, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen form for smertelindring har jeg heller ikke fått. 

Hilsen fortvilet dame med angst 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta det helt med ro. Det er et langt sprang fra der en kan merke en liten rusvirkning til der en mister kontrollen.

Har du aldri drukket alkohol?

Skrevet

Takk for svar, Kupton. Jo, jeg har drukket alkohol, men drikker små mengder. Også har jeg prøvd hasj en gang, og det var en grusom opplevelse, så jeg var redd jeg kunne oppleve samme type rus med oxynorm 🙈 Men det gikk bra i natt, jeg følte ingenting. Katastrofetanker er flotte greier 😅 

Jeg fikk beskjed av legevakten om å kjøpe voltarol. Men denne er vel svakere enn Voltaren? Er det noen her som vet om man kan øke dosen på voltarol for å få samme smertelindring som Voltaren? 

Skrevet
1 time siden, Reddforrus skrev:

Takk for svar, Kupton. Jo, jeg har drukket alkohol, men drikker små mengder. Også har jeg prøvd hasj en gang, og det var en grusom opplevelse, så jeg var redd jeg kunne oppleve samme type rus med oxynorm 🙈 Men det gikk bra i natt, jeg følte ingenting. Katastrofetanker er flotte greier 😅 

Jeg fikk beskjed av legevakten om å kjøpe voltarol. Men denne er vel svakere enn Voltaren? Er det noen her som vet om man kan øke dosen på voltarol for å få samme smertelindring som Voltaren? 

Voltarol er svakere enn Voltaren, ja. Legen min sa en kan doble styrken på voltarol for å få samme effekt som Voltaren. 

Ps. Man får kjøpt Voltaren reseptfritt i Sverige. 

Skrevet
4 timer siden, Reddforrus skrev:

Voltaren og Voltarol har samme virkestoff, men tror ikke f.e. 4 Voltarol á 12,5(?) mg. kan brukes som 1 tablett Voltaren 50 mg. Ser ut som stoffet blir tatt opp forskjellige steder i mage-/tarmkanalen, og at effekten av Voltarol inntrer raskere. Om ikke Felleskatalogen slurver, blir virkestoffet i Voltarol tatt opp tidligere i systemet enn Voltaren som er enterotablettene.

Skrevet

Voltarol inneholder diclofenac, som er nøyaktig det samme som  du finner i Voltaren. Kjøp 25mg Voltarol. Holder ikke 25mg, er det stort sett greit å ta to. En lege skriver i regelen ut 50mg tabletter. 

Rus å snakke om på en 5mg OxyNorm er lite sannsynlig, men forhåpentlig vil det hjelpe på smertene. De som ruser seg på oxycodonpreparater tar gjerne doser av et ganske annet kaliber enn det man foreskriver til mennesker som får det til kortvarig smertelindring. Misbruk over tid kan medføre toleranse for doser som ville vært potensielt livsfarlige for deg og meg. Det er som med alkohol. De som virkelig misbruker det, vil tåle en promille andre kunne dødd av. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...