Gå til innhold

Lysene er borte.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Fionys skrev:

Hva gjør du i løpet av en dag? 

Ikke mye, lager middag. Ellers sitter jeg mye i ro. Og sist jeg trente hadde jeg nesten 200 i puls, da gikk jeg på tredemølle. Det sier vel noe om formen min, ble svimmel etter å ha trent og. Så gruer meg til i morgen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Kayia skrev:

Takk :)  Har alltid vært glad i desember, liker både å forberede til jul, maten og alle sosiale happenings før og i jula, mens januar og februar kan du få gratis av meg. Hvert år sier jeg at neste år skal jeg reise bort i januar, men gjør jeg det? Nei.... Dessverre!! :) 

Er ikke så glad i mørketiden selv, men den har vel sin sjarm den også. Gleder meg til våren jeg :) Januar og februar er tunge måneder i grunn,skulle reist til syden da :) 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ikke mye, lager middag. Ellers sitter jeg mye i ro. Og sist jeg trente hadde jeg nesten 200 i puls, da gikk jeg på tredemølle. Det sier vel noe om formen min, ble svimmel etter å ha trent og. Så gruer meg til i morgen. 

Pulsen din vil bedre seg hvis du klarer å holde ut å trene slik som planlagt. Fikk du ingen mestringsfølelse av å ha klart å trene?

Skrevet
Akkurat nå, Fionys skrev:

Pulsen din vil bedre seg hvis du klarer å holde ut å trene slik som planlagt. Fikk du ingen mestringsfølelse av å ha klart å trene?

Ok. Håper det, syns det var litt høy puls. Og fikk mestringsfølelse men føler jeg gjør ting feil, styrketrening er veldig tungt for meg. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Håper det, syns det var litt høy puls. Og fikk mestringsfølelse men føler jeg gjør ting feil, styrketrening er veldig tungt for meg. 

Klapp deg heller på skuldra og vær stolt av at du trener. Husk å drikk vann!

Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

Klapp deg heller på skuldra og vær stolt av at du trener. Husk å drikk vann!

Ja får gjøre det, har med meg vann. 

Skrevet

Og fikk mestringsfølelse men føler jeg gjør ting feil, styrketrening er veldig tungt for meg. 

Du trenger ikke gjøre noe feil selv om det kjennes tungt de første gangene, poenget med trening er å ta i litt mer enn det som er behagelig. Du får sikkert hjelp til å bruke eventuelle treningsapparater riktig?

"Fordelen" med at formen ikke er all verden, er at det vil gå relativt fort å merke framgang. Etter hvert vil nok følelsen etter at du har trent, bli bedre.

Skrevet

Ja får gjøre det, har med meg vann. 

Husk at små fremskritt også er fremskritt

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Du trenger ikke gjøre noe feil selv om det kjennes tungt de første gangene, poenget med trening er å ta i litt mer enn det som er behagelig. Du får sikkert hjelp til å bruke eventuelle treningsapparater riktig?

"Fordelen" med at formen ikke er all verden, er at det vil gå relativt fort å merke framgang. Etter hvert vil nok følelsen etter at du har trent, bli bedre.

Ok. Håper formen og følelsen blir bedre etterhvert. Måtte jo ha hjelp med å huske øvelsene og jeg, glemmer endel ut men håper jeg husker det etterhvert. Det må jo sitte en gang. Så har jeg tatt vival hver gang jeg har vært der, lurte på å prøve uten. 

Skrevet
3 minutter siden, Fionys skrev:

Husk at små fremskritt også er fremskritt

Ja får tenke på det. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe utrolig respektløst og lite empatisk over denne typen kommentarer. Å være rammet av en sykdom som innebærer relativt dårlig livskvalitet enten man velger korrekt behandling eller lar det være, er noe folk bør kunne vise litt mer medfølelse i forhold til. 

Anonymkode: 92ed1...48f

Det må du gjerne synes, og jeg hadde nok heller ikke svart på denne måten til en annen bruker som hadde skrevet dette for første gang. Men i dette tilfellet her er det en stadig runddans med start og stopp av medisiner uavhengig av hva psyk sier at man skal - med tilbakevendende innlegg om at "jeg har det slik og slik: hvorfor det tror dere?" hvor svaret hver eneste gang ligger i brukerens ukritiske bruk og ikke-bruk av medisiner. 

Jeg respekterer i høyeste grad syke mennesker med nedsatt evne til å fungere godt i hverdagen - men jeg respekterer ikke like høyt de som ikke tar leger og psykiatere på alvor og benytter seg av den behandlingen som er tilgjengelig, for så å klage etterpå at man ikke har det bra.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe utrolig respektløst og lite empatisk over denne typen kommentarer. Å være rammet av en sykdom som innebærer relativt dårlig livskvalitet enten man velger korrekt behandling eller lar det være, er noe folk bør kunne vise litt mer medfølelse i forhold til. 

Mener du det samme om alle med samme atferd, uavhengig diagnose? 

Anonymkode: 790e3...994

Skrevet
1 time siden, Bokormen123 skrev:

Det må du gjerne synes, og jeg hadde nok heller ikke svart på denne måten til en annen bruker som hadde skrevet dette for første gang. Men i dette tilfellet her er det en stadig runddans med start og stopp av medisiner uavhengig av hva psyk sier at man skal - med tilbakevendende innlegg om at "jeg har det slik og slik: hvorfor det tror dere?" hvor svaret hver eneste gang ligger i brukerens ukritiske bruk og ikke-bruk av medisiner. 

Jeg respekterer i høyeste grad syke mennesker med nedsatt evne til å fungere godt i hverdagen - men jeg respekterer ikke like høyt de som ikke tar leger og psykiatere på alvor og benytter seg av den behandlingen som er tilgjengelig, for så å klage etterpå at man ikke har det bra.

Poenget er at det ikke er gitt at livskvaliteten blir vesentlig bedre selv om medisiner tas. Noe blir bedre, og noe blir verre. Trådstarter bør ta medisiner, men jeg har vansker med å se med hvilken god begrunnelse du har rett til å håne henne. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du det samme om alle med samme atferd, uavhengig diagnose? 

Jeg mener at det å være ekstremt nedlatende og hånlig i forhold til andre menneskers lidelse, er forkastelig uansett. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at det ikke er gitt at livskvaliteten blir vesentlig bedre selv om medisiner tas. Noe blir bedre, og noe blir verre. Trådstarter bør ta medisiner, men jeg har vansker med å se med hvilken god begrunnelse du har rett til å håne henne. 

Det er sant. Føler ikke livskvaliteten blir noe bedre på medisiner. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det å være ekstremt nedlatende og hånlig i forhold til andre menneskers lidelse, er forkastelig uansett. 

Det er jeg helt enig i. 

Skrevet
17 timer siden, Bokormen123 skrev:

At du ikke hallusinerer lys noe mer, er bare et tegn på at du blir friskere - men du slutter vel snart med medisiner igjen, uansett hva hvem som helst andre sier, og så er vi i gang igjen.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, Bokormen123 skrev:

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dere begge har forklart godt hvorfor dere reagerer ulikt, og selv om dere er uenige er jeg faktisk enige med dere begge. Man skal respektere at folk med en diagnose sliter og ikke får til endring, samtidig som jeg tror lite på trøst og  støtte som eneste fornuftige feedback. 

Å kalle Bookworms innlegg «ekstremt nedlatende og hånlig» er imidlertid å dra det hele helt ut av proposjoner, for dét var innlegget hennes virkelig ikke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...