Gå til innhold

Sykelig sjalu samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er sykelig sjalu, noe han har blitt gradvis verre med. Han er utrolig sjalu på de jeg har vært sammen med før, for lenge siden. Spør meg litt ut noen ganger: de var vel sånn og sånn, sterke og kule, mer morsom enn meg osv. 

Han krever ekstremt mye oppmerksomhet og dersom jeg svarer kort eller uten å skrive hjerter i fleng osv på mld, så tror han det er noe galt. 

Jeg elsker han og han er en super mann ellers! Men hva skal jeg gjøre? Er vanskelig å få han til å slutte med dette, han vet selv at han er sjalu.. 

jeg blir fortvilet kjenner jeg. 

Anonymkode: a503f...41a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er sykelig sjalu, noe han har blitt gradvis verre med. Han er utrolig sjalu på de jeg har vært sammen med før, for lenge siden. Spør meg litt ut noen ganger: de var vel sånn og sånn, sterke og kule, mer morsom enn meg osv. 

Han krever ekstremt mye oppmerksomhet og dersom jeg svarer kort eller uten å skrive hjerter i fleng osv på mld, så tror han det er noe galt. 

Jeg elsker han og han er en super mann ellers! Men hva skal jeg gjøre? Er vanskelig å få han til å slutte med dette, han vet selv at han er sjalu.. 

jeg blir fortvilet kjenner jeg. 

Les grundig gjennom det du selv skriver her. Dette har blitt verre og verre om jeg skjønner det riktig. Jeg har tre råd til deg:

1. KREV at han søker hjelp for å takle sjalusien sin, han må ringe fastlegen sin så snart kontoret åpner og be om hjelp!

2. Om han påstår at det ikke er han som har et problem, men du så stikk så fort du kan og se deg aldri tilbake. Han kommer med all sannsynlighet ikke til å endre seg dersom dette er hans oppfatning av situasjonen. Og du vil vel ikke ha det sånn resten av livet?

3. BRUK PREVENSJON! Få for all del IKKE barn med ham!

Skrevet

Sjalusi er nesten alltid tegn på dårlig selvfølelse. 

Skrevet
18 minutter siden, Kissejanson skrev:

Sjalusi er nesten alltid tegn på dårlig selvfølelse. 

Eller en generell paranoid legning.

Eller "på seg selv kjenner en andre".

Skrevet
21 minutter siden, kupton skrev:

Eller en generell paranoid legning.

Eller "på seg selv kjenner en andre".

Han har de fleste trekk på paranoid PF.. huff. Kan behandling hjelpe da?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har de fleste trekk på paranoid PF.. huff. Kan behandling hjelpe da?

Kun hvis han varig tar små doser AP. 

Du bør seriøst vurdere å komme deg ut av dette. 

Skrevet

Så du mener dette kan bli verre og evt veldig ille?

Skrevet

Ja, dessverre er det oftest slik. Det kan til og med bli farlig. 

Skrevet

Okei, akkurat det jeg er litt redd for. Han har vist et eksplosivt sinne, men aldri gjort noe mot meg. Men av og til har jeg blitt litt småredd han. Har en dårlig magefølelse. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare. Jeg bør vel vurdere å gå..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, akkurat det jeg er litt redd for. Han har vist et eksplosivt sinne, men aldri gjort noe mot meg. Men av og til har jeg blitt litt småredd han. Har en dårlig magefølelse. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare. Jeg bør vel vurdere å gå..

Jeg ville ikke vurdert det engang, jeg ville bare gått.....

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som andre her sier - det er ikke engang noe å vurdere, gå. Men jeg ville nok ordnet meg nytt husvære før han fikk vite det med tanke på at han tydeligvis kan gå i taket.  Hadde også sørget for at noen hjalp meg med dette og kunne være tilgjengelig for meg den første tiden dersom han fant ut hvor jeg hadde flyttet og begynte å oppsøke meg.

Kom deg unna før du blir gravid og virkelig sitter i saksa!

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke være redd, ikke engang småredd i et forhold. Man skal være trygg. Jeg pleie ikke å si «dump han» men her støtter jeg den. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...