Gå til innhold

Kiropraktor/trygderettigheter


Gjest Allergina

Anbefalte innlegg

Gjest Allergina

Hei! Har ei jente som blir 6 år til sommer`n, hun er nattevæter og må bruke bleier. Vi bruker Libero up & go maxi, enkelte netter bruker hun 2 bleier. Har prøvd alarm, uten hell, skal prøve igjen om 1/2 år. Har vi rett til noen form for stønad i forbindelse med dette?

En annen ting jeg lurer på er om noen har erfaring med kiropraktor i denne sammenheng?

Kan man bestille time sjøl eller må man henvises fra fastlegen?

Noen som har peiling på hva det koster/ ca. antall behandlinger osv....??

Venter spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kiropraktor timer er forholdsvis dyrt, men hvor mye det vil koste vil variere i forhold til hver pasient. jeg har imidlertid hørt at noen har sagt at dersom 5 timers behandling ikke har hjulpet, så kommer det ikke til å gjøre det heller. Ring til en kiropraktor å spørr så får du svar.

Du skriver at datteren din bruker Up&Go Maxi og at hun noen netter må ha 2 bleier på seg? Hvordan vet dere hvilke netter dette gjelder da og skjærer dere hull i den ene bleien?

Uansett syns jeg du skal sørge for at datteren din får en ordentlig bleie. Jeg kan anbefale Tena Slip, og gratis prøver på denne får du på apoteket eller ved å ringe til Tena direkte.

Som foreldre til sengevætere bør vi sørge for at barna får en så behagelig bleie som mulig når de først må ha denne på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til allergina.Når det gjelder sengevætere så dekkes bleier på blå resept først fra barnet er fylt 8 år

Når det gjelder bleien du har fått anbefalt her som heter Tena Slip så er nok den for stor til datteren din.

Når det gjelder kiropraktor så vet jeg desverre lite om kostnader rundt det. Tror ellers ikke at du må ha henvisning på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor til sengevæter på snart 6 år

Til allergina.Når det gjelder sengevætere så dekkes bleier på blå resept først fra barnet er fylt 8 år

Når det gjelder bleien du har fått anbefalt her som heter Tena Slip så er nok den for stor til datteren din.

Når det gjelder kiropraktor så vet jeg desverre lite om kostnader rundt det. Tror ellers ikke at du må ha henvisning på det

Hmm Siri...... er Tena Slip for stor for et barn på 6 år sier du?

Datteren min blir 6 år nå i Juni og hun bruker da Tena Slip allerede i størrelse XS/S uten at det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har en sønn på 6 år som prøvde kiropraktor behandling i ca ett halvt år. Han ble ikke helt bra - men vi merket god bedring og han kan nå være på skolen hele dagen uten å være våt. Vi sluttet pga. at gutten selv nektet mer behandling, men jeg vil anbefalle å prøve det. I vår tilfelle kostet det 300 kr for første behandling og 300 i tillegg hvis de tar rønkenbilde. Behandlingene etter det kostet 200 pr. gang. Kiropraktoren fortalte at feks. tøffe fødsler med sugekopp kan feilstille ryggvirvlene i nakken /ryggen og hindre signalene, som sier i fra at blæra er full, kommer frem. Da kjenner ikke barnet at det bør gå på do.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...