Gå til innhold

NHD - Dobbel time hos psykolog.

Anbefalte innlegg

Gjest Snegla
Skrevet

Vil det være helt bort i natta å spørre psykologen om dobbel time?

Føler jeg så vidt er i gang når den ene klokketimen er over....

Takknemlig for svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Bort i natta" er det vel ikke, men jeg antar at du får nei.

Jeg mener at noe av hensikten med psykoterapi er å fokusere på en ting i gangen og samtidig greie å prioritere slim at en får sagt det viktigste på 50 minutter.

Ved å ha dobbel lengde på timen, er faren stor for en utvikling fra terapi til preik.

Gjest marisol1
Skrevet

"Bort i natta" er det vel ikke, men jeg antar at du får nei.

Jeg mener at noe av hensikten med psykoterapi er å fokusere på en ting i gangen og samtidig greie å prioritere slim at en får sagt det viktigste på 50 minutter.

Ved å ha dobbel lengde på timen, er faren stor for en utvikling fra terapi til preik.

Det er kanskje slik at jeg ikke forstår riktig hva spørsmålet går ut på her. Jeg undrer likevel på hvordan det kan være at det ikke er hensiktsmessig med 2 timer hos psykolog. Selv tilbragte jeg minst 2 timer, kanskje nærmere 3 timer første gang jeg var hos psykolog. Såvidt jeg husker så kommenterte han det selv, uten at jeg behøvde å spørre. Hans kommentar til dette var at "det var såpass mange saker å belyse at det var nødvendig". Jeg forstod på han at jeg hadde hatt et veldig hendelsesrikt liv og at han nødig ville avbryte den naturlige gangen i historien.

Vet ikke egentlig om dette var noe svar.

Mvh

Gjest Miss Saigon
Skrevet

Det er kanskje slik at jeg ikke forstår riktig hva spørsmålet går ut på her. Jeg undrer likevel på hvordan det kan være at det ikke er hensiktsmessig med 2 timer hos psykolog. Selv tilbragte jeg minst 2 timer, kanskje nærmere 3 timer første gang jeg var hos psykolog. Såvidt jeg husker så kommenterte han det selv, uten at jeg behøvde å spørre. Hans kommentar til dette var at "det var såpass mange saker å belyse at det var nødvendig". Jeg forstod på han at jeg hadde hatt et veldig hendelsesrikt liv og at han nødig ville avbryte den naturlige gangen i historien.

Mvh

Hva med å spørre om flere timer i uka, hvis en dobbelt time ikke er mulig. Vet at veldig mange poliklinikker her i landet ikke har kapasitet til mere enn en time i uka på hver pasient.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mvh

Selvsagt glemte jeg den pressisering at mitt svar omhandlet behandlingsfasen. Ikke utredningsfasen dvs de første 1-3 konsultasjoner.

I utredningsfasen kan det være svært hensiktsmessig å ha dobbel- eller trippeltimer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...