Gå til innhold

Terapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i terapi i nokså lang tid og merker at jeg har behov for det, men så snart jeg har pause fra den, så faller jeg tilbake igjen. Hvorfor virker ikke terapien på lengre sikt? Har forsøkt mange typer terapi. Jeg har forholdsvis nylig fått diagnosen bipolar hvis det har noe å si?

Anonymkode: 07f24...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som bipolar tenker jeg det er mye du skal bli kjent med på nytt. Feks at sex er noe du må ha ett avklart forhold til, noen rammer som er innenfor normalen for går du utenfor normalen er det ett tegn på mani. Bruk all den terapien du kan få. Lær deg noen regler som er ok for deg i en god periode og hva som er tegn på at du er på vei inn i en ikke så god periode pluss hvilke teknikker du kan bruke samt medisiner osv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Soletti skrev:

Som bipolar tenker jeg det er mye du skal bli kjent med på nytt. Feks at sex er noe du må ha ett avklart forhold til, noen rammer som er innenfor normalen for går du utenfor normalen er det ett tegn på mani. Bruk all den terapien du kan få. Lær deg noen regler som er ok for deg i en god periode og hva som er tegn på at du er på vei inn i en ikke så god periode pluss hvilke teknikker du kan bruke samt medisiner osv. 

Takk for tipsene. Det er nok mye å forholde seg til som du sier. Det er ikke så lett det her.....

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått i terapi i nokså lang tid og merker at jeg har behov for det, men så snart jeg har pause fra den, så faller jeg tilbake igjen. Hvorfor virker ikke terapien på lengre sikt? Har forsøkt mange typer terapi. Jeg har forholdsvis nylig fått diagnosen bipolar hvis det har noe å si?

På hvilken måte "faller du tilbake" når det er opphold i terapi? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, frosken skrev:

På hvilken måte "faller du tilbake" når det er opphold i terapi? 

Ved at jeg ikke har kontroll over symptomene. Jeg blir veldig ustabil og trenger noen som kan "holde meg i stroppen". Symptomene kommer selv om jeg går i terapi, men ikke til de grader.

Skrevet

Mange setter psykoterapi lik terapi. Terapi betyr behandling, og ved bipolar lidelse hjelper det ikke mye med psykoterapi om en ikke i tillegg får korrekt farmakoterapi.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, kupton skrev:

Mange setter psykoterapi lik terapi. Terapi betyr behandling, og ved bipolar lidelse hjelper det ikke mye med psykoterapi om en ikke i tillegg får korrekt farmakoterapi.

Da forstår jeg hvorfor det ikke hjelper ordentlig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...