Gå til innhold

Jeg har vært ekstremt ustabil idag. Er redd det kan være begynnende psykose 😞

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag har jeg bare reagert fullstendig ulogisk, oppført meg kjempemerkelig. (Stukket av og blitt borte lenge). Slo opp med kjæresten, så livredd for at han skulle forlate meg. Hylgrått. Skrattledd. Fått selvskadingstrang. Og fått latterkrampe igjen. 

Hva feiler det meg?:( 

Går i behandling og dps har satt diagnosen kompleks ptsd med separasjonsangst. Var der idag og touchet innom vanskelige temaer, noe som nok ligger til grunn for den irrasjonelle oppførselen.

Har bedt om unnskyldning til de som ble berørt av dette idag om dere lurer på det😊

Anonymkode: 1b341...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt psykose før? 

Du har jo gjort noe riktig i dag, sagt unnskyld til de som ble berørt. Det er kjempeflott at du klarte å gjøre det. Nå har du blitt trigget i behandling og det har skapt følelser som du ikke har gode verktøy for å bearbeide. Neste gang er du bedre forberedt på hva som kan skje når du trigges følelsesmessig, det er ett skritt fremover. Nå kan du legge en plan for hvordan du skal håndtere behovet for å utagere, sammen med behandler. I mellomtiden kan du feks gå en tur, løpe eller spille høy musikk. Hva enn som funker for deg. 

Om du skulle merke at dette fortsetter og det er lenge til neste time bør du ta kontakt med behandler. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Soletti skrev:

Har du hatt psykose før? 

Du har jo gjort noe riktig i dag, sagt unnskyld til de som ble berørt. Det er kjempeflott at du klarte å gjøre det. Nå har du blitt trigget i behandling og det har skapt følelser som du ikke har gode verktøy for å bearbeide. Neste gang er du bedre forberedt på hva som kan skje når du trigges følelsesmessig, det er ett skritt fremover. Nå kan du legge en plan for hvordan du skal håndtere behovet for å utagere, sammen med behandler. I mellomtiden kan du feks gå en tur, løpe eller spille høy musikk. Hva enn som funker for deg. 

Om du skulle merke at dette fortsetter og det er lenge til neste time bør du ta kontakt med behandler. 

Hei! Nei, har ikke hatt psykose før, men vet det ligger i genene. 

Jeg pleier aldri å være utagerende. Jeg er til vanlig livredd for å gjøre noe galt, elendig på å hevde meg selv og sette grenser, liker ikke å si min mening, passer på at alle rundt meg har det bra. Har sagt unnskyld mange ganger:// 

Så jeg er ganske sjokket over reaksjonen min, ikke nødvendigvis over det jeg sa (for det var ikke så mye), men mer at jeg bare stakk og forsvant. Veldig ulikt meg. Kjæresten min sa at det virker som om jeg lærer å uttrykke sinne nå (det er egentlig en farlig og forbudt følelse for meg), og det er nok sant. Men jeg gjorde det på helt feil måte og reagerte som en idiot...

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Nei, har ikke hatt psykose før, men vet det ligger i genene. 

Jeg pleier aldri å være utagerende. Jeg er til vanlig livredd for å gjøre noe galt, elendig på å hevde meg selv og sette grenser, liker ikke å si min mening, passer på at alle rundt meg har det bra. Har sagt unnskyld mange ganger:// 

Så jeg er ganske sjokket over reaksjonen min, ikke nødvendigvis over det jeg sa (for det var ikke så mye), men mer at jeg bare stakk og forsvant. Veldig ulikt meg. Kjæresten min sa at det virker som om jeg lærer å uttrykke sinne nå (det er egentlig en farlig og forbudt følelse for meg), og det er nok sant. Men jeg gjorde det på helt feil måte og reagerte som en idiot...

Jeg tror kjæresten din har rett. Når undertrykker følelser og skal lære å uttrykke  dem må du prøve og feile litt. Som å lære å sykle bare litt vanskeligere. Det blir noe knall og fall men det vil gå bedre gang for gang. Ikke tenk så negativt, tenk heller små endringer du kan gjøre neste gang. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...