Gå til innhold

Røyktlukt i møbler

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ei seng (rammemadrass)på fb, så omtrent ny ut, hadde vært brukt som gjesteseng i kun 6 mnd. 

Men - den lukter røyk ☹☹☹ Har stått i gangen i helga, i går satte jeg den inn på rommet til dattera, vasket over den med grønnsåpevann, har vasket trekket til overmadrassen, men det lukter røyk.... Ikke så ille at jeg tror det har vært røyket på det rommet senga har stått,  men det har nok vært røyket i huset.

Hva kan jeg gjøre for å få lukta bort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446525-r%C3%B8yktlukt-i-m%C3%B8bler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg kjøpte ei seng (rammemadrass)på fb, så omtrent ny ut, hadde vært brukt som gjesteseng i kun 6 mnd. 

Men - den lukter røyk ☹☹☹ Har stått i gangen i helga, i går satte jeg den inn på rommet til dattera, vasket over den med grønnsåpevann, har vasket trekket til overmadrassen, men det lukter røyk.... Ikke så ille at jeg tror det har vært røyket på det rommet senga har stått,  men det har nok vært røyket i huset.

Eddikvann? Jeg hadde vært troende til å hive den da røyklukt virkelig er den verste lukta jeg vet. Med unntak av kakao som har stått på termosen i et par uker, det kan slå i hjel en hest.

Møbler er akkurat som barn. Enkelte burde virkelig ta bedre vare  på seg selv og alle barna sine. Kanskje forrige eier har har et røykerom at det er derfor. Tilsette noe som lukter sterkere kanskje  Roseparfyme ?

Anonymkode: 5540a...ac4

På 21.1.2019 den 10.02, påskelilje skrev:

Reklamasjon og bortkjøring er det eneste som vil hjelpe her. :P 

Dersom du skal få bort røyklukt må ting i vaskemaskina med eddik i skyllevannet, og det er ikke tilstrekkelig å bare vaske trekk. Jeg tror aldri du blir fornøyd med denne madrassen dessverre.... :unsure:   

På ‎21‎.‎01‎.‎2019 den 10.02, påskelilje skrev:

Jeg hadde forsøkt om det kunne hjelpe å la madrassen stå utendørs noen dager (når det ikke regner). 

Annonse

På 21.1.2019 den 10.02, påskelilje skrev:

Hei!

Her en link om alt fra strykejern og eddik, til bioteknologi som fjerner organiske luktbakterier.

https://www.abcnyheter.no/livet/2015/03/23/220538/genialt-triks-for-a-bli-kvitt-royklukt

Jeg ville definitivt forsøkt noe av det.

5 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Her en link om alt fra strykejern og eddik, til bioteknologi som fjerner organiske luktbakterier.

https://www.abcnyheter.no/livet/2015/03/23/220538/genialt-triks-for-a-bli-kvitt-royklukt

Jeg ville definitivt forsøkt noe av det.

Skal prøve med salmiakk. Takk!

Jeg tok ut rammemadrassen på verandaen på onsdag, og lot den stå ute i mange timer. Vasket den med salmiakkvann da den kom ut, og så banket jeg den skikkelig med teppebanker før jeg tok den inn (tenkte at jeg banket ut alle den fæle lukta :D).

Det hjalp en del, men det er fremdeles røyklukt i den. Hun som bruker den, kjenner imidlertid ikke noe, så hun er fornøyd med stor seg, så da tenker jeg at jeg ikke gjør noe mer med den - evt tar den ut for lufting innimellom, når været er OK.

Mulig jeg kjøper den x-it-sprayen og prøver med den neste gang den skal luftes. Takk for tips i alle fall! Har lært ei lekse, med å spørre om det har vært røykt i hus jeg kjøper brukte møbler fra....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...