Trine Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Det snør og det er jo vel og bra. Tror det er rundt 40 cm her nå. Det gikk faktisk an å gå på ski midt inni skogen uten å kjøre på steiner og annet rask. Og uten at det gikk så fort at jeg trengte bekymre meg for å krasje i et tre. Minsten gravde seg fram og hadde passe trekk, latsabben gikk bak, der det var best tråkket Men det jeg lurer på. Er det lov å kjøre snøfreseren på en søndag? Jeg kjørte den i går og tenkte at det holdt fram til i morgen, men så hadde det kommet endel i løpet av natta, så jeg freste over en gang i dag også. Man skal jo ikke klippe gresset på søndager, men gresset blir jo ikke plutselig 15 cm i løpet av natta. Jeg tenkte jeg skulle ta det for hånd, men det er liksom 200kvm og tydeligvis trenger jeg en ny snøskuffe for den jeg har knekker snart. Så etter å ha måkt litt, satte jeg igang snøfreseren. Jeg har ikke naboer tett på meg, nærmeste bor nesten 100 meter unna. Det er jo uansett for sent nå, men greit å vite til neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446649-sn%C3%B8/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 7 minutter siden, Trine skrev: Det snør og det er jo vel og bra. Tror det er rundt 40 cm her nå. Det gikk faktisk an å gå på ski midt inni skogen uten å kjøre på steiner og annet rask. Og uten at det gikk så fort at jeg trengte bekymre meg for å krasje i et tre. Minsten gravde seg fram og hadde passe trekk, latsabben gikk bak, der det var best tråkket Men det jeg lurer på. Er det lov å kjøre snøfreseren på en søndag? Jeg kjørte den i går og tenkte at det holdt fram til i morgen, men så hadde det kommet endel i løpet av natta, så jeg freste over en gang i dag også. Man skal jo ikke klippe gresset på søndager, men gresset blir jo ikke plutselig 15 cm i løpet av natta. Jeg tenkte jeg skulle ta det for hånd, men det er liksom 200kvm og tydeligvis trenger jeg en ny snøskuffe for den jeg har knekker snart. Så etter å ha måkt litt, satte jeg igang snøfreseren. Jeg har ikke naboer tett på meg, nærmeste bor nesten 100 meter unna. Det er jo uansett for sent nå, men greit å vite til neste gang. Jeg tenker at det må være lov. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446649-sn%C3%B8/#findComment-3888566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 18 minutter siden, Trine skrev: Det snør og det er jo vel og bra. Tror det er rundt 40 cm her nå. Det gikk faktisk an å gå på ski midt inni skogen uten å kjøre på steiner og annet rask. Og uten at det gikk så fort at jeg trengte bekymre meg for å krasje i et tre. Minsten gravde seg fram og hadde passe trekk, latsabben gikk bak, der det var best tråkket Men det jeg lurer på. Er det lov å kjøre snøfreseren på en søndag? Jeg kjørte den i går og tenkte at det holdt fram til i morgen, men så hadde det kommet endel i løpet av natta, så jeg freste over en gang i dag også. Man skal jo ikke klippe gresset på søndager, men gresset blir jo ikke plutselig 15 cm i løpet av natta. Jeg tenkte jeg skulle ta det for hånd, men det er liksom 200kvm og tydeligvis trenger jeg en ny snøskuffe for den jeg har knekker snart. Så etter å ha måkt litt, satte jeg igang snøfreseren. Jeg har ikke naboer tett på meg, nærmeste bor nesten 100 meter unna. Det er jo uansett for sent nå, men greit å vite til neste gang. Det må være lov. Men husker da barna var små og hengte ut klær på en søndag, da kom en eldre nabo og sa "Henger du ut klær på en søndag"? Det stoppet ikke meg, det må være lov. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446649-sn%C3%B8/#findComment-3888568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Det må være lov. Men husker da barna var små og hengte ut klær på en søndag, da kom en eldre nabo og sa "Henger du ut klær på en søndag"? Det stoppet ikke meg, det må være lov. Henge ut klær forstyrrer jo ingen. Naboen mente kanskje man ikke skulle vaske klær på søndager? Noen er vel litt mer opptatt av å holde hviledagen hellig, enn det andre er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446649-sn%C3%B8/#findComment-3888570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 23 minutter siden, Trine skrev: Det snør og det er jo vel og bra. Tror det er rundt 40 cm her nå. Det gikk faktisk an å gå på ski midt inni skogen uten å kjøre på steiner og annet rask. Og uten at det gikk så fort at jeg trengte bekymre meg for å krasje i et tre. Minsten gravde seg fram og hadde passe trekk, latsabben gikk bak, der det var best tråkket Men det jeg lurer på. Er det lov å kjøre snøfreseren på en søndag? Jeg kjørte den i går og tenkte at det holdt fram til i morgen, men så hadde det kommet endel i løpet av natta, så jeg freste over en gang i dag også. Man skal jo ikke klippe gresset på søndager, men gresset blir jo ikke plutselig 15 cm i løpet av natta. Jeg tenkte jeg skulle ta det for hånd, men det er liksom 200kvm og tydeligvis trenger jeg en ny snøskuffe for den jeg har knekker snart. Så etter å ha måkt litt, satte jeg igang snøfreseren. Jeg har ikke naboer tett på meg, nærmeste bor nesten 100 meter unna. Det er jo uansett for sent nå, men greit å vite til neste gang. Jeg tror at det formelt sett ikke er lov å lage så mye støy på en søndag, men kan ikke forestille meg at noen mener du gjør noe galt med å bruke freseren tidlig på kvelden:-) 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446649-sn%C3%B8/#findComment-3888571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, Trine skrev: Henge ut klær forstyrrer jo ingen. Naboen mente kanskje man ikke skulle vaske klær på søndager? Noen er vel litt mer opptatt av å holde hviledagen hellig, enn det andre er. Ja han her var kristelig. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446649-sn%C3%B8/#findComment-3888572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, frosken skrev: Jeg tror at det formelt sett ikke er lov å lage så mye støy på en søndag, men kan ikke forestille meg at noen mener du gjør noe galt med å bruke freseren tidlig på kvelden:-) Nei, formelt sett er det nok ikke lov. Vil bare ikke ha sure naboer. Men det er et jorde rett ved siden av meg og der kjører bonden traktor til alle døgnets tider, så naboene er sikkert vant med litt motorstøy. Men jeg kunne jo ventet til i morgen. Var bare hodet mitt som låste seg på at jeg måtte ta det i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/446649-sn%C3%B8/#findComment-3888575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.