Gå til innhold

Hadde du klart å jobbe for det helt motsatte syn enn hva du selv innehar på en sak eller jobb?

Anbefalte innlegg

Det kom frem i media at statsministeren i England egentlig hadde gått inn for det motsatte standpunkt enn hva hun nå jobbet for å gjennomføre og utvikle løsninger for. Og dette er jo personer som sikkert har dyptgripende overbevisninger og med karakterstyrke. Må det ikke koste helsa bare og man går så mot seg selv og sin tro?

Anonymkode: 2cad9...276

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg synes dette er et eksempler på at det ikke finnes så mange absolutte svar på hva som er rett.

Alle ledere må noen ganger fronte løsninger de er uenige i. Det er umulig å finne en leder som alltid mener nøyaktig det samme som flertallet/styret/topplederen. Hvis alle skal trekke i samme retning må noen jenke seg. Det er bare diktatorer som kan gjøre akkurat som de vil.

Hvis kvalene blir for store får man trekke seg. Det får man vurdere fra sak til sak.

Jeg hadde ikke klart å ha en jobb som gikk helt på tvers av mine viktigste verdier. Da måtte jeg i tilfelle vært helt desperat etter jobb og penger. Det er viktig for meg å ha en jobb som jeg kan stå innenfor, verdimessig.

Men det er klart at noen ganger så er det mindre saker jeg ikke er helt enig i, men jeg er lojal mot arbeidsgiver når beslutning er tatt. Det er imidlertid viktig for meg at jeg forteller min mening i de foraene beslutningen diskuteres på forhånd.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kom frem i media at statsministeren i England egentlig hadde gått inn for det motsatte standpunkt enn hva hun nå jobbet for å gjennomføre og utvikle løsninger for. Og dette er jo personer som sikkert har dyptgripende overbevisninger og med karakterstyrke. Må det ikke koste helsa bare og man går så mot seg selv og sin tro?

Da måtte betalingen har vært usedvanlig god.

Anonymkode: 46082...61d

På 18.2.2019 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Da måtte betalingen har vært usedvanlig god.

Anonymkode: 46082...61d

Alt er relativt mener du. Enkelte tror kanskje de gjør en viktig jobb for landet sitt. Hvem vet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...