Gå til innhold

Begrens dagbok og dikt.....

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg først merke til at jeg skriver begrens og ikke slutt.

Det er til tider for mye bruk av dette forum til dagboksnotater og dikt. Mye av dette kan med fordel tas på mail mellom en begrenset gruppe brukere.

Nye brukere kan til tider ha vanskelig for å oppfatte at dette er et nettsted hvor en kan spørre å få svar om psykiatri og ikke en variant av en chat.

Minner også om forum for meldinger som skal brukes til meddelelser og hilsener mellom enkelte brukere.

Skrevet

Vel nå tror jeg du gjør noe dumt. Sorry to say but...Typisk dere såkalla..behandlere..Dett kom ikke som noen bombe..Hva er det du vil da???

Snakke om medisin hele tiden?? Nå er jeg virkelig skuffa over deg Dahl. Har lyst a si noen stygge ord nå ja..FYY DEG :-((((

Gjest starnight
Skrevet

Vel nå tror jeg du gjør noe dumt. Sorry to say but...Typisk dere såkalla..behandlere..Dett kom ikke som noen bombe..Hva er det du vil da???

Snakke om medisin hele tiden?? Nå er jeg virkelig skuffa over deg Dahl. Har lyst a si noen stygge ord nå ja..FYY DEG :-((((

dette skal då liksom vere eit forum der ein kan få dele tanker og slikt å kunne oppmuntre andre! Er det noko problem med å skrive dikt når ein merkar det med dikt? Alle burde jo skjøna kva det inneheld då.. eg er og skuffa.. det er ikkej berre medisiner og kunskaper psykiatrien dreier seg om, men også om forståelse! Berre så det er sagt:-)

Fine1365379966
Skrevet

Hei tsofia!

Forstår at behovet er stort. Hva med å finne et annet forum e. a. til dette bruk?

Jeg syns nok at NHD var saklig her, og at du var en smule usaklig :-)

Så jeg støtter nok NHD fullt ut.

Vi er mange pasienter som vil ha svar på spørsmål eller diskutere ting her.

Dikt og annen litteratur utveksler vi og finner andre steder.

Bare skriv mer om dette her. Da kommer en fram til økt klarhet, ofte.

Håper jeg ikke virker FOR blærete, det var ikke meninga!

steinansiktet
Skrevet

Kjære deg Nils Håvard Dahl

Er ikke ofte jeg er inne å skriver på dette forumet ,men ble litt forvirret over dette innlegget .

Mange klarer nemlig ikke å forklare seg med kun ORD.

Dikt å dagboknotater er en måte å gi utrykk for det som romsterer inni en.

Når en ikke har nok ord som kan forklare, blir det ofte uttrykt med å snakke i bilder.

Men som du sa begrens ,ikke slutt. Det er bra !!

Til alle brukere av forumet :Skriv at det er et dikt ,dagboknotat,sang eller lignende. Da skulle det vel ikke være noe problem for noen eller hva ?

Skrevet

Jeg får pressisere nok en gang:

Jeg skrev begrens - ikke slutt.

Jeg tenker først og fremst på to ting:

1. Samme person starter flere nye tråder i løpet av noen timer. Ofte med overskrifter som, er så lei, orker ikke mer, skulle ønske jeg vil dø etc etc. Eller nick som "at the moment of.."

2. Disse innleggene utvikler seg til tråder mellom noe få hvor overskriftene raskt endres til den andres nick. I slike tilfeller er tiden inne for å skifte til "Meldinger" eller til gruppemail eller ICQ.

Det er uheldig for alle fora på DOL dersom nye brukere får en følelse av at forumet er forbeholdt eller dominert av en liten gruppe brukere. Jfr. forum for livssyn hvor et par stykker har greid å overta hele forumet og den brede debatten har dødd helt ut.

Skrevet

Hmm.. nå er ikke jeg aktiv på dette forumet, men må innrømme at jeg ikke skjønner hva som er så ille med dagboknotater... det er vel en god del her som ikke har lett for å skrive ned hva de tenker/føler/hvordan de har det uten at det blir i dagboksform. Kan det ikke bare skrives i overskriften da? At innlegget inneholder dagboksnotater eller dikt?

jeg syns det er mye verre at det er så mye selvmordsprat her i perioder, det virker som om det trekker med de andre langt ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...