AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 Skrevet 4. mars 2019 https://www.dagbladet.no/nyheter/jurist-om-nav-regelverk---en-fattigdomsfelle/70788207 Ifølge NAVs ytelsesdirektør Kjersti Monland gir ikke ventetid på behandling NAV mulighet til å forlenge perioden med AAP. Så lange køer i helsevesenet gjør at syke folk mister inntekt, og må selge unna eiendeler før de kan få til livsopphold på sosialkontoret. Er det virkelig slik i Norge i 2019? Anonymkode: bf6c7...e39 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 Skrevet 4. mars 2019 det nav gjør er et resultat av rådende politikk - altså de politikerne folket stemte på. Anonymkode: 321f6...8f4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 "Uheldige omstendigheter" ligger bak så mye i dag synes jeg. De som styrer og steller bør ta ansvaret sitt å bøte på åpenbare svikt i systemet som vi alle er så avhengig av fungerer for oss alle når vi trenger det. Det er ting som bare er vanskelig å tro. Anonymkode: d9248...d66 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Uheldige omstendigheter" ligger bak så mye i dag synes jeg. De som styrer og steller bør ta ansvaret sitt å bøte på åpenbare svikt i systemet som vi alle er så avhengig av fungerer for oss alle når vi trenger det. Det er ting som bare er vanskelig å tro. Anonymkode: d9248...d66 Det virker som om selv syke og svake mennesker skal bare overlates til et hensynsløst marked i dag som jeg tror vi bare ser konturene av. Selv helsepersonell strekker ikke til mot dette. Det er virkelig skummelt utvikling og ikke greit at både de som jobber i systemet og brukerens av tjenestene bare reduseres til ingenting. Det er så mye nitriste nyheter i dag synes jeg. Anonymkode: d9248...d66 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 Skrevet 6. mars 2019 Det er ofte så mye mer enn det mentale som skal til føler jeg. Anonymkode: d9248...d66 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 Skrevet 6. mars 2019 Enkelte har så mye å tenke på i nav tror jeg. Det er nedbemanning der også. Anonymkode: d9248...d66 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 Skrevet 7. mars 2019 En ting jeg har lagt merke til i dialog med nav er at i for eksempel cv til meg som arbeidssøker som nav fremlegger i møte ikke stemmer med hva jeg faktisk har skrevet inn i systemet fra min mobil hjemme. Derfor er det veldig lurt å ha egen utskriftsmulighet hjemme slik at man kan ta utskrift av hva man faktisk har skrevet inn og oppdatert av alle opplysninger. Kan sikkert ha stor betydning i så mye. Veldig vanskelig å motbevise deres fremstilling ellers når man er i møte med dem. Men alt koster av datautstyr også. Anonymkode: d9248...d66 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.