Gå til innhold

Hva synes du om den nye NRK skatten? Her kan du se hvor mye du må betale.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Inntekt inntil 150.000 kroner - 200 kroner

Inntekt mellom 150.000 og 200.000 kroner - 800 kroner 

Inntekt mellom 200.000 kroner og 250.000 kroner - 1400 kroner

Inntekt mellom 250.000 kroner og 350.000 kroner - 1600 kroner

Inntekt fra 350.000 kroner og oppover - 1700 kroner

 
 

 

Det blir altså dyrere for par der begge har inntekt, men enslige slipper billigere unna enn i dag. Ett bra initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Inntekt inntil 150.000 kroner - 200 kroner

Inntekt mellom 150.000 og 200.000 kroner - 800 kroner 

Inntekt mellom 200.000 kroner og 250.000 kroner - 1400 kroner

Inntekt mellom 250.000 kroner og 350.000 kroner - 1600 kroner

Inntekt fra 350.000 kroner og oppover - 1700 kroner

 
 

 

Det blir altså dyrere for par der begge har inntekt, men enslige slipper billigere unna enn i dag. Ett bra initiativ.

Ligner på systemet i Finland.

Greit nok det, mer "rettferdig" enn det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
25 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Inntekt inntil 150.000 kroner - 200 kroner

Inntekt mellom 150.000 og 200.000 kroner - 800 kroner 

Inntekt mellom 200.000 kroner og 250.000 kroner - 1400 kroner

Inntekt mellom 250.000 kroner og 350.000 kroner - 1600 kroner

Inntekt fra 350.000 kroner og oppover - 1700 kroner

 
 

 

Det blir altså dyrere for par der begge har inntekt, men enslige slipper billigere unna enn i dag. Ett bra initiativ.

Hmmm jeg tjener lite. Tjener kr 278 000 kr i året før skatt er trukket fra. Dvs at jeg må betale 1600 kr. Synes ikke det var billig. Er det i året? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Hmmm jeg tjener lite. Tjener kr 278 000 kr i året før skatt er trukket fra. Dvs at jeg må betale 1600 kr. Synes ikke det var billig. Er det i året? 

Det er i året ja. Lisensen er over 3000 kr nå.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er litt rart at folk med 220'000 i lønn skal betale 1400 mens folk med 10'000'000i inntekt bare skal betale 1700, da betaler den fattige vaskehjelpen utsatt for sosial dumping for å pumpe op lønnen til den andre, av staten, 37 ganger større del av sin inntekt for å betale for denne statlige tv kanalen som vil spre propaganda til fordel for denne sosiale dumpingen som rammer vaskehjelpen, litt usosialt.

Jeg kan egentlig gå med på det dersom NRK slutter med fake news og statlig propaganda, se på disse 2 f.eks. Ren løgn

Aktivitetesplikt reduserer sosialklienter med 50% https://www.nrk.no/nyheter/strenge-krav-far-unge-navere-ut-av-nav-1.13186702

Putin sitter på sextape av vår nermeste alliertes leder og utpresser han, dette er farlig kanksje han presses til å la USA gå med på at de tar deler av Norge? Hvem vet ? https://www.nrk.no/urix/russland-kan-ha-kompromitterende-informasjon-om-donald-trump-1.13315989

NRK bør i denne overgangen ta et oppgjør med sin kultur og kildekritikk, og hvis uhellet er ute på tross av det, så må de gjøre tiltak i etterkant for å rette opp og dytte i motsatt retning. Det ble spredt propaganda om aktivitetesplikten som viser seg å ikke stemme med virkeligheten og sosialutgiftene gikk opp, det var ingen troverdige kilder om sexvideon av Trump det har vært en ren propaganda kampanje mot presidenten i 2 år av ekstremt unøytrale medier og NRK gikk rett på og håpte dette stemte siden de er blodrøde og hater Trump. De må lære av sine feil og rette opp, ikke bare gå videre og late som ingenting, for da vil dette bare gjenta seg. Nei CNN/NBC er ikke nøytrale troverdige kilder angående trump, det vet vel alle... men NRK tror at CNN har gjort kildekritikken de så da kan de ta alt som kommer der for god fisk, lær av dette og slutt....

Lykke til

Anonymkode: 56143...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle i husstanden betale? Dvs, om jeg bodde med eksen så skulle vi betalt 1700 + 1700?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
27 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Hmmm jeg tjener lite. Tjener kr 278 000 kr i året før skatt er trukket fra. Dvs at jeg må betale 1600 kr. Synes ikke det var billig. Er det i året? 

Ja, det er i året. Selv sparer jeg da 1500 kroner. + att jeg ikke får lisens når det passer dårlig som i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kayia skrev:

Skal alle i husstanden betale? Dvs, om jeg bodde med eksen så skulle vi betalt 1700 + 1700?

Ja, alle som betaler skatt skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt rart at folk med 220'000 i lønn skal betale 1400 mens folk med 10'000'000i inntekt bare skal betale 1700,

Nå er det så få som tjener så mye, så om de skulle betale 10.000 ville kanskje de med lavest inntekt slippe med 1300.

Minstepensjonistene sparer 3000 kr i året nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, slabbedask skrev:

Nå er det så få som tjener så mye, så om de skulle betale 10.000 ville kanskje de med lavest inntekt slippe med 1300.

Minstepensjonistene sparer 3000 kr i året nå da. 

Gjennomsnittslønnen er vel 550'000 i Norge, litt mer progressivt enn makstak på 350'000 kunne dermed forsvares mener jeg, den 10 mill greia var ment mer som et ekstremt eksempel, en 600k+ = 2500 f.eks kunne forsvart 150k-250k = 600 el.l, tiper jeg.

Men dette er smågreier det viktigste for rikets fremtid er slutt på propagandaen, går de med på det så er alt OK for min del av dette finansieringsgreiene

Anonymkode: 56143...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
54 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Ja, det er i året. Selv sparer jeg da 1500 kroner. + att jeg ikke får lisens når det passer dårlig som i januar.

Men betyr det at de som ikke har TV eller TV kanaler også må betale? Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Men betyr det at de som ikke har TV eller TV kanaler også må betale? Noen som vet ?

Ja, meningen er jo å gjøre avgiften uavhengig av apparater, nå som TV like greit kan ses på PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, meningen er jo å gjøre avgiften uavhengig av apparater, nå som TV like greit kan ses på PC.

Huff huff . Jeg ser aldri på NRK eller TV. Kan like godt begynne å se da. De kan jo gjøre som Tv2. Der må man betale for å se via internett.

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Inntekt inntil 150.000 kroner - 200 kroner

Inntekt mellom 150.000 og 200.000 kroner - 800 kroner 

Inntekt mellom 200.000 kroner og 250.000 kroner - 1400 kroner

Inntekt mellom 250.000 kroner og 350.000 kroner - 1600 kroner

Inntekt fra 350.000 kroner og oppover - 1700 kroner

 
 

 

Det blir altså dyrere for par der begge har inntekt, men enslige slipper billigere unna enn i dag. Ett bra initiativ.

Ja, avgiften knyttet til TV-apparater var jo utdatert for lenge siden, så et skifte var overmodent. Antar dette er beste måten p gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, avgiften knyttet til TV-apparater var jo utdatert for lenge siden, så et skifte var overmodent. Antar dette er beste måten p gjøre det på.

Alle blir jo tvungen pålagt en utgift selv om de aldri ser på NRK da .... Jeg synes ikke det er rett. De kan ha betaling via internett på siden sin istedet. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Alle blir jo tvungen pålagt en utgift selv om de aldri ser på NRK da .... Jeg synes ikke det er rett. De kan ha betaling via internett på siden sin istedet. 

Du hører aldri på radio heller?

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Men betyr det at de som ikke har TV eller TV kanaler også må betale? Noen som vet ?

Ja, det går via skatten.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det går via skatten.

Anonymkode: b0baf...bd1

Via skatten ? Jaja.  Nei jeg kan ikke si meg fornøyd med å betale for NRK. 

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hører aldri på radio heller?

Anonymkode: b0baf...bd1

Nei . Og jeg liker ikke å betale for noe jeg ikke benytter meg av. Men ok. Må jeg så må jeg. Godt at dere andre er fornøyde med dette. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Via skatten ? Jaja.  Nei jeg kan ikke si meg fornøyd med å betale for NRK. 

 

Nei . Og jeg liker ikke å betale for noe jeg ikke benytter meg av.

Det er mye du betaler for over skatten som du sikkert ikke benytter deg av.

17 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Men ok. Må jeg så må jeg. Godt at dere andre er fornøyde med dette. 

Leser du aldri på nrk.no? Hvordan følger du med på nyhetene?

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...