Gå til innhold

Fengsel eller barnevern?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes mange unge kriminelle gjengangere i oslo, som raner og utpresser andre barn. Det er en lite skjult hemmelighet att mange av disse er somaliere og andre fra muslimske land som står bak. De slipper veldig lett unna. Foreldrene deres utøver lite sosial kontroll av guttene, mens jentene blir vernet. De får store barneflokker og bor trangt på østkanten. Guttene kan fly ute natten lang og har foreldre som deltar lite i både samfunnet og oppdragelsen av guttene. Som jo pga sin unge alder slipper straff. 

Er det sånn du vil ha det? Hva er din løsning på dette evnt? Dette er ikke rasisme, til og med NRK sa det rett ut på dagsrevyen i dag. De sa ikke somaliere, men folk fra ett land i øst-afrika (kom igjen vi vet jo att det er de da).

Anonymkode: f6592...af1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/447722-fengsel-eller-barnevern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange unge kriminelle gjengangere i oslo, som raner og utpresser andre barn. Det er en lite skjult hemmelighet att mange av disse er somaliere og andre fra muslimske land som står bak. De slipper veldig lett unna. Foreldrene deres utøver lite sosial kontroll av guttene, mens jentene blir vernet. De får store barneflokker og bor trangt på østkanten. Guttene kan fly ute natten lang og har foreldre som deltar lite i både samfunnet og oppdragelsen av guttene. Som jo pga sin unge alder slipper straff. 

Er det sånn du vil ha det? Hva er din løsning på dette evnt? Dette er ikke rasisme, til og med NRK sa det rett ut på dagsrevyen i dag. De sa ikke somaliere, men folk fra ett land i øst-afrika (kom igjen vi vet jo att det er de da).

Det er ingen som vil ha det sånn, og det er riktig at somaliere er den gruppen som har størst problemer.  Hvis jeg viste hva var best å gjøre så hadde jeg gjort det.  Jeg kjenner mange somaliere og de lider pga. dette.  Det er ikke rasisme å påpeke fattigdomsproblemer, men det er rasisme å se ned på andre mennesker og forakte dem pga. deres hudfarge.

Somaliere er største gruppen Afrikanere i Norge.  Jeg tror ikke at alle andre grupper har det så mye lettere, men de er mindre og forsvinner i mengden.  Det vil hjelpe hvis vi var mer åpne overfor somaliere og ble mer kjent med dem.  Sosialiserer med dem, bli venner med dem uansett hvor vanskelig det er.  Prøv å få barna til å leke sammen selv om det kan være vanskelig.

Hvorfor sies det at somaliere i USA og Canada blir integrert i samfunnene i sterk motsetning til Norge?

Anonymkode: a8cfe...29c

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sies det at somaliere i USA og Canada blir integrert i samfunnene i sterk motsetning til Norge?

1. USA er langt strengere på hvem de slipper inn.

2. I USA må du klare seg selv fra dag 1.

3. Begår du en kriminell handling blir du straffet meget strengt.

Anonymkode: 0279f...248

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. USA er langt strengere på hvem de slipper inn.

2. I USA må du klare seg selv fra dag 1.

3. Begår du en kriminell handling blir du straffet meget strengt.

Så enkel er ikke forklaringen.  Da sier du også at det er feil i Norge å ha sosialdemokratisk samfunn som tar vare på alle.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så enkel er ikke forklaringen. 

Jo, det er hovedgrunnene.

Men kom gjerne med andre forklaringer hvis du har det.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da sier du også at det er feil i Norge å ha sosialdemokratisk samfunn som tar vare på alle.

Det har jeg ikke sagt. Men jeg kritiserer med rette innvandringspolitikken.

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er hovedgrunnene.

Men kom gjerne med andre forklaringer hvis du har det.

Det har jeg ikke sagt. Men jeg kritiserer med rette innvandringspolitikken.

Dette handler ikke om innvandringspolitikken.  Dette handler om mennesker som bor i Norge og er norske statsborgere. 

Hvis hovedgrunnene er at Norge er et sosialdemokratisk samfunn mens USA er et kapitalistisk samfunn så er det slik.  Da ledes det av det at kapitalistisk samfunn er "bedre og mer vellykket" enn sosialdemokrati.

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om innvandringspolitikken.  Dette handler om mennesker som bor i Norge og er norske statsborgere. 

Hvis hovedgrunnene er at Norge er et sosialdemokratisk samfunn mens USA er et kapitalistisk samfunn så er det slik.  Da ledes det av det at kapitalistisk samfunn er "bedre og mer vellykket" enn sosialdemokrati.

Hovedgrunnen er hvem som slippes inn i landet. 

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hovedgrunnen er hvem som slippes inn i landet. 

Er ikke hovedtanken i sosialdemokrati å ta vare på alle?  Jeg kommer ikke til å diskutere med deg om det var feil "å slippe mennesker inn i landet" som bor her.  Jeg vil gjerne diskutere hvordan vi tar vare på alle og jobber mot stigmatisering og kriminalitet.

AnonymBruker

Jeg mener att når det er trygt å sende barna på koranskoler i Somalia, så er de ikke reelle flyktninger men falske. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men en stor del. Når det er slik att de setter store ungeflokker til verden uten å følge de opp (guttene), og islolere mange av jentene, og de belønnes for å være hjemme (damene) kontantstøtte. Da har du oppskrift på katastrofe.

Jeg kjenner ikke noen somaliere. Jeg er dog sikker på att flesteparten er ok/bra mennesker. Men jeg ser jo også den andre siden her jeg bor på oslo øst. Det er ikke bare somaliere, men andre fra lignende kulturer også.

Når det gjelder usa, så må de klare seg selv, og det er som sagt ikke like lett å komme inn. Så da er det klart att det blir andre forhold. 

Hovedproblemet er att en gruppe av fremmedkulturelle overhode ikke følger opp guttene sine. Med mange barn blir det trangboddhet. Og enda ett incentiv til å reke gatelangs å gjøre ugang.

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener att når det er trygt å sende barna på koranskoler i Somalia, så er de ikke reelle flyktninger men falske. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men en stor del. Når det er slik att de setter store ungeflokker til verden uten å følge de opp (guttene), og islolere mange av jentene, og de belønnes for å være hjemme (damene) kontantstøtte. Da har du oppskrift på katastrofe.

Jeg kjenner ikke noen somaliere. Jeg er dog sikker på att flesteparten er ok/bra mennesker. Men jeg ser jo også den andre siden her jeg bor på oslo øst. Det er ikke bare somaliere, men andre fra lignende kulturer også.

Når det gjelder usa, så må de klare seg selv, og det er som sagt ikke like lett å komme inn. Så da er det klart att det blir andre forhold. 

Hovedproblemet er att en gruppe av fremmedkulturelle overhode ikke følger opp guttene sine. Med mange barn blir det trangboddhet. Og enda ett incentiv til å reke gatelangs å gjøre ugang.

Det er for lite nyansert å si at de ikke følger opp guttene sine og stenger jentene inne.  Se så mange minoritetsjenter som studerer på universitetet.  Se hvor mange unge mennesker med minoritetsbakgrunn er blitt leger, journalister, advokater, statsvitere osv., og det av begge kjønn.

Hvorvidt de følger normene i konservative norske kretser om å få to barn, en gutt og en jente, er ikke relevant å spekulere i.

Jeg har bodd og jobbet på østkanten i Oslo store deler av mitt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...