AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Hørte i radio at en ungdommer fra en miljøorganisasjon hadde plantet et epletre og lavendel og gressløk foran Stortinget som påminnelse om deres arbeid. Det ble sagt at de var den mestvinnende miljøorganisasjon. Jeg syntes det hørtes ut som en positiv tilnærming til temaet og tror økt konkurranse kan gi dette problemfelrtet noe bra uten at jeg mister min skepsis og mistro til mye. Men jeg tror å behandle tema mer som ordinært problemfelt ville være bra såsom miljøverdepartementet en gang i tiden ble ooprettet når sur nedbør bekymret oss mest. Mer innenfor demokratisk kontroll kanskje med egen statrådspost. Dette ville synliggjøre dilemmaer for folk flest og ikke bare bli en unnskyldning for at alt annet må legges til side i andre departement ved ktisetopper. Arbeidet ville tjene på det tror jeg kvalitetsmessig . Selvsagt kan rutiner og slikt lett bli sandpåstrøing og sovepute men ville det ikke være enkelrre mediemessog også og info til befolkningen. Jeg syntes at bare å fjerne treet uten å høre mer iallefall på ungdommene var litt skuffende. Kanskje gaven til Stortinget var for liten? De var bedre vant. Ellers vet man jo at det er ikke bare verken å felle eller plante trær uten kommunens samtykke eller kanskje er det Statens eiendom. Alt er ikke bare å plante et tre. Har prøvet selv og vet det er veldig krevende om grunnen er hard og også april enda. Fant for min del ut at dette med nyplanting er ikke for alle. Kanskje ikke så mange hagemennesker i Stortinget? Anonymkode: 67d29...6d7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/448073-alt-er-ikke-bare-%C3%A5-plante-et-tre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.