Gå til innhold

Trenger vi mer regulering av online-ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mye monopoler online og når f.eks Vipps med over 3 millioner brukere bestemmer seg for å nekte folk å sende penger til "grupper" har de en enorm makt, som de potensielt kan misbruke av f.eks politiske hensyn. Synes dere dette er greit eller bør staten stille krav til monopoler om hva en forventer av dem

Blir som om jeg eier et vannverk og sier til alle på venstresiden, hey liker ikke deres holdninger og derfor skrur jeg av vannet i springen deres, lykke til !. dermed dør de ut og jeg "vinner" debatten. Kult..... Men hva slags samfunn er det en får da? Dette kan da ikke være en optimal samfunnsstruktur.

Jeg tror vi trenger mer regulering av internettet og bank tjenester, for å sikre mangfold og berikelse, og forhindre undertrykking av befolkningen av store monopoler som tenker profitt over alt. 

Hva synes du? Kjør debatt !

Anonymkode: ff960...c07

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/448128-trenger-vi-mer-regulering-av-online-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye monopoler online og når f.eks Vipps med over 3 millioner brukere bestemmer seg for å nekte folk å sende penger til "grupper" har de en enorm makt, som de potensielt kan misbruke av f.eks politiske hensyn. Synes dere dette er greit eller bør staten stille krav til monopoler om hva en forventer av dem

Blir som om jeg eier et vannverk og sier til alle på venstresiden, hey liker ikke deres holdninger og derfor skrur jeg av vannet i springen deres, lykke til !. dermed dør de ut og jeg "vinner" debatten. Kult..... Men hva slags samfunn er det en får da? Dette kan da ikke være en optimal samfunnsstruktur.

Jeg tror vi trenger mer regulering av internettet og bank tjenester, for å sikre mangfold og berikelse, og forhindre undertrykking av befolkningen av store monopoler som tenker profitt over alt. 

Hva synes du? Kjør debatt !

Anonymkode: ff960...c07

Jeg registrerer at Vipps mener Resett har brutt dette vilkåret: Bedriften kan ikke benytte Tjenestene til å motta betalinger i forbindelse med crowdfunding eller crowdlending uten etter særlig avtale med Vipps

Da blir spørsmålet, kaster Vipps ut andre organisasjoner som ber om penger via Vipps?

Anonymkode: 75c6e...ee6

AnonymBruker

Resett er en gjeng med tosker, jeg synes ikke synd på de en millimeter for annonseboikott. Men dette er noe helt annet, dette illustrerer hvorfor vi ikke kan slutte med kontanter. Allmenn tilgang til betalingstjenester er viktig, og bør ha null med politikk å gjøre.

En prinsipiell diskusjon som kan være verdt å ta er om digital betaling kan være overlatt et privat selskap, eller om det bør ansees som en offentlig tjeneste.

Anonymkode: 82eaa...d11

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg registrerer at Vipps mener Resett har brutt dette vilkåret: Bedriften kan ikke benytte Tjenestene til å motta betalinger i forbindelse med crowdfunding eller crowdlending uten etter særlig avtale med Vipps

Da blir spørsmålet, kaster Vipps ut andre organisasjoner som ber om penger via Vipps?

Anonymkode: 75c6e...ee6

Ja, de har gjort det før, så det er ikke akkurat en nyhetssaks. Men det var ikke før resett selv tok det opp at andre ble oppmerksomme på det. Bryter man retningslinjene for tjeneste så får man også lide deretter!

Ellers er det stor forskjell på noe som er frivillig å bruke og noe vi har rett på å få her i Norge. De fleste vannverkene er statseid og staten kan ikke nekte folk pga holdninger e.l.

Anonymkode: 91557...ff0

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...