Gå til innhold

NHD: Spsm.om Lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest pi@-m@rtine

Jeg lurer på om NHD kunne svart på dette:

Jeg går på Seroxat 80 mg og Tolvon 60 mg. Den forrige behandleren min, som startet opp behandlingen i høst, mente jeg kunne ha god hjelp av Lamictal. Jeg har en bipolar II, samt ust.pf ( pga. mye selvskading etter voldtekt)

Du har i et tidligere innlegg svart at denne behandlingen kan gis samtidig som jeg tar ad. Jeg lurer på om jeg nå kan be om å få prøve Lamictal? Jeg er meget fornøyd med de ad jeg tar nå, men vil ha en optimal behandling, siden jeg har vært svært plaget av depresjonene. Ønsker meg ikke "dit" igjen!!

Siden jeg nå er i oppstart på jobb igjen, etter 7 år som psyk, er det uendelig viktig for meg at det fortsatt går bra!

Jeg skal avslutte samtale-terapien nå, hos psykologen jeg går til. Derfor lurer jeg på om jeg kan be om en time hos legen på poliklinikken, mens jeg fremdeles er "pasient" der?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44816-nhd-spsmom-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du nå er stabil og i god form over tid, trenger du ikke mer medisin.

Er effekten ikke tilfredsstillende, er Lamictal et fornuftig valg.

Ja, jeg synes det er fornuftig at du ber om en samtale med en lege før du slutter på poliklinikken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44816-nhd-spsmom-lamictal/#findComment-169885
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...