Gå til innhold

Kommer du til å stemme ved kommunevalget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å gå til valglokale og ikke noe elektronisk heller fra min hånd. Føler bare at alt trenger jeg ikke av eventyrfortellinger.Men det er muligens helsa som slår ut som gjør at jeg føler slik. Ikke lett å vite.

Hva med dere alle?

Anonymkode: 6c8a2...506

Fortsetter under...

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en plikt.

Anonymkode: e9c93...5f2

Nei det er det ikke. Har du ikke peil er det bedre å droppe det ellers risikerer du å gjøre idiotiske valg som å stemme på rødt xD 

Har ikke peil selv forøvrig, men går for SP denne gangen, men det er mer fordi jeg ikke har noen andre alternativer etter at FRP har vist hvor patetiske og svake de er, uten å se noen andre alternativer som kjemper for det viktigste for landet på sikt.

Anonymkode: eef0f...379

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det ikke. Har du ikke peil er det bedre å droppe det ellers risikerer du å gjøre idiotiske valg som å stemme på rødt xD 

Har ikke peil selv forøvrig, men går for SP denne gangen, men det er mer fordi jeg ikke har noen andre alternativer etter at FRP har vist hvor patetiske og svake de er, uten å se noen andre alternativer som kjemper for det viktigste for landet på sikt.

Anonymkode: eef0f...379

Jeg mener det er en plikt å gidde møte opp i valglokalet. Det går an å stemme blankt. Rødt skal man selvfølgelig ikke stemme.

Anonymkode: e9c93...5f2

Annonse

AnonymBruker

Jeg vet ikke. Jeg synes bare det er en saus alt sammen.

Jeg forstår selvfølgelig at om jeg  velger å ikke stemme så kan jeg ikke komme å klage i etterhånd men det får stå sin prøve tror jeg bare.

Worrisome Plenty

Jeg går nok å stemmer. Men har ikke bestemt meg for hva enda. Jeg pleier å stemme FRP eller AP. Synes FRP gir for mye til kristelig pekefingerparti, i regjering. Så ekstra vanskelig denne gangen, selv om det jo er lokal valg.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer ikke til å gå til valglokale og ikke noe elektronisk heller fra min hånd. Føler bare at alt trenger jeg ikke av eventyrfortellinger.Men det er muligens helsa som slår ut som gjør at jeg føler slik. Ikke lett å vite.

Hva med dere alle?

Selvfølgelig. Stem blankt om du ikke vet hvem du skal stemme på. Da viser du at du ikke er enig med noen og det er noe annet enn å gi blaffen og ikke stemme.

AnonymBruker

Det er klart som noen er inne på i denne tråden så er vistnok en blank stemme gyldig alternativ etter nåværende valgregler fremdeles. Det ville vel være beskrivende for hva jeg føler i situasjonen. Kan med andre ord være en mulighet om det fremdeles er slik da. Kan ikke huske det sist jeg var der. I stemmeavlukket. Men glemselen tar mye når man blir eldre.

Jeg sier takk for responsen i denne tråden.😊

Man må bare prøve å se fremover politikk eller ikke føler jeg.

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik jeg opplever det i vår tid. Alt inkludert politikken er bare helkommersielt i dag blitt og da må man bare gi tapt. Ergo la være å stemme. Noe annet blir inkonsistent.

På hvilken måte blir denne situasjonen bedre ved at vanlige folk melder seg ut?

Vent til høsten med å avgjøre om du skal stemme eller ikke. Noen ganger kommer det opp en lokal sak i kommunevalg som engasjerer mer enn alt svadapratet foran stortingsvalgene.

påskelilje

Det er klart at jeg skal stemme! Jeg har stemt ved hvert eneste valg fra jeg var 18. Vi som er heldige å bo i et land med demokrati, bør jo helt klart bruke stemmeretten.

Jeg er imidlertid usikker på hvilket parti jeg skal stemme på i år. Jeg har vært medlem i et parti i årevis, men har nylig meldt meg ut. Kanskje stemmer jeg likevel på det partiet, kanskje velger jeg et nytt.

Vi har noen store lokale saker her, hvor mine meninger ikke passer inn i ett bestemt parti 😀 så jeg er litt rådløs og forvirret og vet ikke helt hvem som skal få min støtte i år...

Gjest Gargamel

Ja, får vel stemme. Jeg må sette meg litt bedre inn i hva partiene mener om lokale saker før jeg velger hva jeg skal stemme på.

Jeg har stemt H, V og AP før. Jeg synes V hadde en fin kombinasjon av litt næringsvennlige, liberale og sosiale på en gang, men har fått dem i vrangstrupen de siste par årene.

Når det gjelder H vs AP kommer det an på lokale saker som jeg må lese meg opp på.

Jeg har et komplisert forhold til AP. Rent politisk har jeg sklidd litt mot venstre og er veldig nær AP. Jeg blir provosert av selve retorikken de bruker :P. I tillegg fremstår de som usympatiske pga intern maktkamp som er skitnere enn GOT.

AnonymBruker

Vi soper alle bare så godt vi kan for egen dør tror jeg og det er situasjoner hvor man ikke med sin samvittighet kan gå å stemme bare tror jeg. Spørs om ikke det er nu for meg.Vi får se hva de har å fremføre videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...