Gå til innhold

Kredittsjekk 3 av 5 - lav risiko, hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Det betyr vel att du ligger midt i leia når det gjelder risiko, for å låne ut penger. Hadde du scoret 1 hadde du ikke fått lån noe sted, med 3 de fleste steder ville du fått små lån. Hadde du hatt 5 ville du fått låne masse.

Thebutterfly
6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det betyr vel att du ligger midt i leia når det gjelder risiko, for å låne ut penger. Hadde du scoret 1 hadde du ikke fått lån noe sted, med 3 de fleste steder ville du fått små lån. Hadde du hatt 5 ville du fått låne masse.

Okey , da ligger jeg ikke så dårlig ann... Sånn midt på... Jeg skulle jo hatt score 5, men bedre med 3 enn 2 eller 1 :) . 

Jeg kredittsjekker mange, og 3 er helt normalt. 5 er de med svært høy inntekt og formue (og betaler regningene sine). I motsatt ende er de med betalingsanmerkning. En 18-åring har gjerne lav/ingen inntekt og lav score, men det er som regel liten risiko likevel, det er bare ikke noe grunnlag for å vite noe om hvordan de er til å betale for seg enda.  

Endret av Mëmëso
Thebutterfly
1 time siden, Mëmëso skrev:

Jeg kredittsjekker mange, og 3 er helt normalt. 5 er de med svært høy inntekt og formue (og betaler regningene sine). I motsatt ende er de med betalingsanmerkning. En 18-åring har gjerne lav/ingen inntekt og lav score, men det er som regel liten risiko likevel, det er bare ikke noe grunnlag for å vite noe om hvordan de er til å betale for seg enda.  

Godt å høre at 3 er et normalt nivå. 

Det betyr at du har moderat høy inntekt, ingen skatteteknisk formue og ingen betalingsanmerkninger. Du er også trolig i 30- eller 40-årene. 

Det sier for øvrig ingenting om hvor mye lån du har. Slike scoringmodeller er egentlig ganske ubrukelige til å predikere reell kredittrisiko/misligholdsrisiko. 

Endret av issomethingwrong

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et score på 885, hva betyr det?

Anonymkode: bb73d...00f

Det betyr at du er 115 poeng unna å få et uanmeldt besøk av torpedoer som kommer for å kreve inn gjelda på måter du aldri trodde var mulig.

Anonymkode: 3ba58...4a6

Thebutterfly
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det betyr at du har moderat høy inntekt, ingen skatteteknisk formue og ingen betalingsanmerkninger. Du er også trolig i 30- eller 40-årene. 

Det sier for øvrig ingenting om hvor mye lån du har. Slike scoringmodeller er egentlig ganske ubrukelige til å predikere reell kredittrisiko/misligholdsrisiko. 

Det er lånet mitt som er skummelt. Inntekten er grei med tanke på hvor lite jeg jobber. Men lånet er veldig kjedelig. Går så mye penger bort i renter. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...