Thebutterfly Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Jeg ble kredittsjekket nylig av et firma, og det står at min score er satt til 3 av 5 som har 5 som teoretisk høyeste score - Lav risiko. Hva betyr det? At risiko for manglende betaling er lav? 0 Siter
Worrisome Plenty Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Det betyr vel att du ligger midt i leia når det gjelder risiko, for å låne ut penger. Hadde du scoret 1 hadde du ikke fått lån noe sted, med 3 de fleste steder ville du fått små lån. Hadde du hatt 5 ville du fått låne masse. 0 Siter
Thebutterfly Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, Worrysome plenty skrev: Det betyr vel att du ligger midt i leia når det gjelder risiko, for å låne ut penger. Hadde du scoret 1 hadde du ikke fått lån noe sted, med 3 de fleste steder ville du fått små lån. Hadde du hatt 5 ville du fått låne masse. Okey , da ligger jeg ikke så dårlig ann... Sånn midt på... Jeg skulle jo hatt score 5, men bedre med 3 enn 2 eller 1 . 1 Siter
Mëmëso Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 (endret) Jeg kredittsjekker mange, og 3 er helt normalt. 5 er de med svært høy inntekt og formue (og betaler regningene sine). I motsatt ende er de med betalingsanmerkning. En 18-åring har gjerne lav/ingen inntekt og lav score, men det er som regel liten risiko likevel, det er bare ikke noe grunnlag for å vite noe om hvordan de er til å betale for seg enda. Endret 4. mai 2019 av Mëmëso 1 Siter
Thebutterfly Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, Mëmëso skrev: Jeg kredittsjekker mange, og 3 er helt normalt. 5 er de med svært høy inntekt og formue (og betaler regningene sine). I motsatt ende er de med betalingsanmerkning. En 18-åring har gjerne lav/ingen inntekt og lav score, men det er som regel liten risiko likevel, det er bare ikke noe grunnlag for å vite noe om hvordan de er til å betale for seg enda. Godt å høre at 3 er et normalt nivå. 0 Siter
ISW Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 (endret) Det betyr at du har moderat høy inntekt, ingen skatteteknisk formue og ingen betalingsanmerkninger. Du er også trolig i 30- eller 40-årene. Det sier for øvrig ingenting om hvor mye lån du har. Slike scoringmodeller er egentlig ganske ubrukelige til å predikere reell kredittrisiko/misligholdsrisiko. Endret 4. mai 2019 av issomethingwrong 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Jeg fikk et score på 885, hva betyr det? Anonymkode: bb73d...00f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk et score på 885, hva betyr det? Anonymkode: bb73d...00f Det betyr at du er 115 poeng unna å få et uanmeldt besøk av torpedoer som kommer for å kreve inn gjelda på måter du aldri trodde var mulig. Anonymkode: 3ba58...4a6 0 Siter
Thebutterfly Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, issomethingwrong skrev: Det betyr at du har moderat høy inntekt, ingen skatteteknisk formue og ingen betalingsanmerkninger. Du er også trolig i 30- eller 40-årene. Det sier for øvrig ingenting om hvor mye lån du har. Slike scoringmodeller er egentlig ganske ubrukelige til å predikere reell kredittrisiko/misligholdsrisiko. Det er lånet mitt som er skummelt. Inntekten er grei med tanke på hvor lite jeg jobber. Men lånet er veldig kjedelig. Går så mye penger bort i renter. 0 Siter
laban Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk et score på 885, hva betyr det? Anonymkode: bb73d...00f Søk på kredittscore, så finner du bakgrunnsstoff om det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.