Gå til innhold

Kan AD hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Odapoda

Kan ad hjelpe meg, for jeg kutter meg selv og jeg liker det, liker å få stygge arr, men det er uten grunn jeg gjør det, kan ad hjelpe meg altså ta bort behovet? jeg snakker med en psykiater en gang i uken men det er meningsløst for jeg har ingenting å snakke om! jeg har ingen diagnose eller blitt tilbudt noe medisin eller noenting, sitter bare å snakker, så har mamma dødd og jeg bor alene for pappa har forlatt meg osv og jeg lite vennekontakt på hverdagene, men det plager meg ikke. jeg liker å være alene. jeg føler det ikke blir tatt på alvor at det kan være noe galt med humøret mitt (moren min var manisk depressiv!!!!) og alt skal bare forklares ut fra vonde ting som har hendt i livet mitt. men jeg er fullstendig fornøyd med livet mitt!! og jeg skammer meg for mye over alt jeg sier til å gå i samtaler. da jeg var yngre hadde jeg bulimi og humørsvingninger, men nå har jeg ingen spes følelser i det hele tatt, ingenting plager meg. men jeg er lat og sover hele dagen og går aldri på skolen, sitter bare foran skjermen og stapper i meg pizza, burger, godteri og brus. Jeg har det helt ok, men trenger liksom å skade meg nå som jeg verken har bulimi eller humørsvingninger. Kan jeg slutte å snakke med psykiater og bare gå til fastlegen og få ad, kan det hjelpe meg bedre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44823-kan-ad-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

Kanskje alt ikke er så greit likevel?..

Høres igrunn ikke slik ut, det er ikke "greit" med dødsfall og å bli svikta av den ene foreldren, selv om det føles greit nok..

Kanskje er du ikke lat heller..??? Tiltaksløs er et bedre ord.. ( kan sikkert skyldes mye)

Altså.. det er mye som jeg har trodd var helt greit , som nå viser seg å ikke være så greit likevel.. Men akkurat det skjønte jeg ikk eselv.

Tror heller ikke piller løser hele problemet med selvskading, det er nok et litt mer komplekst problem enn som så.

Dessuten tror jeg det er viktig å få klarhet i hva som er årsaker osv osv før man forsøker å medisinere " bort" problemer.

Hør med psyken din, kanskje har h*n en begrunnelse.

Ikke forvent en " lettvinn" løsning.. ( har jeg fått høre selv..)

Kan jo hende det er på tide med piller, det vet jeg ikke noe om.. kanskje er du litt deprimert likevel..?

bare noen tanker fra meg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44823-kan-ad-hjelpe-meg/#findComment-168983
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Når en har prøvd en type behandling i lang tid uten særlig effekt, bør en prøve noe nytt.

AD kan være vel verdt å prøve som et tillegg til psykoterapi.

I ditt tilfelle ville jeg vært skeptisk til kun medikamentell behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44823-kan-ad-hjelpe-meg/#findComment-169886
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...