Gå til innhold

Lite skrubbsår etter et hundebitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal man gå til lege etter hvert lite hundebitt og få stivkrampe sprøyte ? Jeg lekte med en hund og i det jeg skulle ta en leke i fra han så hogget tennene seg litt i fingen min. Er ikke store greiene, men et bittelite skrubbsår. Er det nødvendig å gå til lege med slikt noe? Jeg har ikke peiling på sånne ting. 

Anonymkode: 2b084...faa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/448260-lite-skrubbs%C3%A5r-etter-et-hundebitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man gå til lege etter hvert lite hundebitt og få stivkrampe sprøyte ? Jeg lekte med en hund og i det jeg skulle ta en leke i fra han så hogget tennene seg litt i fingen min. Er ikke store greiene, men et bittelite skrubbsår. Er det nødvendig å gå til lege med slikt noe? Jeg har ikke peiling på sånne ting. 

Hvis det er mer enn ti år siden du ble vaksinert mot stivkrampe, og hunden var gjennom huden din med tennene, så synes jeg du skal det.

Forøvrig klarer jeg ikke å se for meg et bitt som et skrubbsår, men du mener kanskje bare at det ikke var dypt?

AnonymBruker
23 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvis det er mer enn ti år siden du ble vaksinert mot stivkrampe, og hunden var gjennom huden din med tennene, så synes jeg du skal det.

Forøvrig klarer jeg ikke å se for meg et bitt som et skrubbsår, men du mener kanskje bare at det ikke var dypt?

Det var ikke dypt. Kun overfladisk sår. Jeg tror det kommer til å gå bra. Såret ser ikke styggt ut. Og det virker som om det kommer til å hele seg raskt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...