Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om din datter ble muslim?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det tenkelig at foreldre vil reagere på at deres norske datter som er oppdratt human-etisk velger å gå til en religion som er så preget av fordommer fra utenforstående? 

Anonymkode: acf8a...aa2

Det hadde vært tragisk!!!

Men min datter hadde nok blitt henrettet for hun var gutt før 😮 

AnonymBruker

Jeg har ikke noen barn, men jeg ville mislike det sterkt. Synes ikke islam er veldig misforstått. Det er en æreskultur med fascistisk oppbygging av menneskeverdet. Se bare på retts systemet sharia og hvordan den muslimske mannen står høyest, med påfølgende nedgradering av bokens folk (jøder og kristne), til bunnen der de helt vantro står (ateister, hinduer bhudister osv).

De fleste muslimer er selvfølgelig ikke noe værre enn andre, men ideologien til ortodoks Islam er ikke noe man forbinder med likeverd og humanisme.

Anonymkode: 8f1ac...483

AnonymBruker

Kanskje dette er et resultat av at pendelen svinger helt over må motsatt side. Fra at Norge var et land som regnet meg Gud og og hadde moralske regler nå har blitt et land som har «avskaffet» Gud og det er mindre moralske grenser. Kanskje ungdommer gjør et opprør mot dette og trenger / ønsker noe å tro på. Enten det er new-Age, kristendom eller islam. Har noen venninner som er gift med muslimer. Det har gått veldig bra med de som ikke har vært praktiserende muslimer men endte ille for de som har hadde strengt troende menn. 

Anonymkode: 370dd...9d6

AnonymBruker

Konvertitter er ikke helt gode i hode er min erfaring, en ting er å bli indoktrinert som barn men voksne skal ha utviklet motstand mot slikt (det er derfor relgiøse går etter barn aggressivt)

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

preget av fordommer 

fordommer? Nei jeg kjenner godt til hva som står i koranen, for min del handler det ikke om "fordommer", når du har en bok med veldig ille innhold, og en person som tolker dette som "guds ord" som en skal underkaste seg, da er det ikke fordommer. Ja selvsagt mange muslimer (og kristne) bare later som de re relgiiøse og gir F i "boken", og greit nok det, men da synes jeg en bør velge en annen merkelapp ellers blir ting forvirrende, kaller du deg muslim antar jeg at du mener at du tror på allah og at koranen er guds ord som sier deg hvordan du skal leve for å blidgjøre han, det er ikke en "fordom". Og slike folk bør en passe seg for...

Konvertitter forøvrig var ekstremt overrepresnetert blant syriafarerne, du vet de som dro for å slakte vantro i utlandet.

Anonymkode: 84653...a04

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det tenkelig at foreldre vil reagere på at deres norske datter som er oppdratt human-etisk velger å gå til en religion som er så preget av fordommer fra utenforstående? 

Syns det hadde vært helt ok. Så lenge hun fulgte bibelen her heime, og åt ting vi laga te.

Ser ikke heilt det store problemet. At de skal bruke barka og poncho er da ikke noe problem heller.

Anonymkode: 0c1bf...3c2

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville blitt oppgitt og lurt på hva vi hadde gjort feil. Det er uforståelig at noen med human-etisk oppdragelse kan velge 1500 år gamle dogmer fremfor å tenke fritt.

Det eneste som hadde vært verre var om hun ble scientolog.

AnonymBruker

Etter at jeg selv ble sammen med en utenlandsk mann så har jeg etterhvert fått et inntrykk om at vi i Norge har en tendens til å tro ting som ikke stemmer. Jeg er skeptisk til muslimere, men jeg tror ikke alle muslimere er verre enn oss i norge. Tror det fins mange snille muslimere og. 

Anonymkode: d0072...df3

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg selv ble sammen med en utenlandsk mann så har jeg etterhvert fått et inntrykk om at vi i Norge har en tendens til å tro ting som ikke stemmer. Jeg er skeptisk til muslimere, men jeg tror ikke alle muslimere er verre enn oss i norge. Tror det fins mange snille muslimere og. 

Anonymkode: d0072...df3

Problemet er likestilling. En muslimsk kvinne kan ikke ha ikke-muslimsk kjæreste. Mens det kan en muslimsk mann ha. De kan hore rundt og gjøre hva de vil, mens en muslimsk kvinne må være ett dydsmønster. Jeg tror dette er en del av grunnen til att kvinner er mer positive til innvandring. En masse muslimske menn er ledige som kjæresteemner. Mens norske menn ikke kan få muslimske damer ( som regel iallfall, unntak finnes).

Anonymkode: 8f1ac...483

AnonymBruker

Jeg tror mange miljøer i Norge ikke hever det bryn av sånne ting i dag. Hadde jeg hatt barn ville jeg nok prøvet å forstå så langt jeg hadde kunnet og kanskje litt til ,men som barnløs med lav familietilknytning og tidlig aldrende  og som mye ikke religiøs fra et ikke veldig ressursterkt miljø synes jeg det er en underlig og uventet utvikling som jeg ser med stor bekymring på. Svært leit for Norge vil jeg faktisk si men jeg tenker ikke stygt om personene for det og  jeg vet det gjelder mange og stadig fler.

Anonymkode: db506...1b3

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange miljøer i Norge ikke hever det bryn av sånne ting i dag. Hadde jeg hatt barn ville jeg nok prøvet å forstå så langt jeg hadde kunnet og kanskje litt til ,men som barnløs med lav familietilknytning og tidlig aldrende  og som mye ikke religiøs fra et ikke veldig ressursterkt miljø synes jeg det er en underlig og uventet utvikling som jeg ser med stor bekymring på. Svært leit for Norge vil jeg faktisk si men jeg tenker ikke stygt om personene for det og  jeg vet det gjelder mange og stadig fler.

Ting er ofte ikke så enkelt for alle for å si det slik. Man må bare prøve å ha full respekt for alle syn i dagliglivet slik tenker jeg bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...