Gå til innhold

Hva gjør dere med innpåslitne mennesker som " trenger seg på"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt fra religiøse organisasjoner til nav konsulenter og rare slektninger?

Hvis jeg levde av NAV-midler, ville jeg vært forsiktig med å avvise oppfølgingen derfra. Det er sjelden folk klager over at NAV "trenger seg på", mange mener det er for vanskelig å få kontakt med dem.

Andre kan man holde på avstand hvis man ønsker det, men det koster lite å være alminnelig høflig. Slektninger som blir for nærgående, kan være bekymret eller bare nysgjerrge, så det beste er kanskje å få overbevist dem om at man lever et normalt, men kjedelig liv...

Endret av laban
AnonymBruker

Vi ser ikke tingene helt på samme måte. Jeg anbefaler båndopptager. Kan virke kaldt av meg men selv om du mottar en ytelse i nav systemet er du ikke fritt vilt. Vi har alle våre så altfor nok i dag tror jeg bare.

Anonymkode: 23da7...199

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser ikke tingene helt på samme måte. Jeg anbefaler båndopptager. Kan virke kaldt av meg men selv om du mottar en ytelse i nav systemet er du ikke fritt vilt.

Det er vanskelig å vite om vi ser ting på samme eller forskjellig måte når du ikke er mer konkret. Jeg vet ikke hva du mener med "innpåslitne NAV-konsulenter som trenger seg på". Jeg mener nok heller ikke at man er "fritt vilt", hva det nå måtte bety, men det er vel enkelte betingelser knyttet til å leve av NAV-midler.

AnonymBruker

Jeg har følt meg så desperat i situasjoner at jeg har tenkt tanken at her vil jeg kunne påberope nødrett og bare puffe dem vekk. Men jeg er en person som sist av alt ønsker å ty til " håndgripelugheter" Men disse personer har ingenting med mitt liv å gjøre. Har aldri gjort meg noe godt.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men disse personer har ingenting med mitt liv å gjøre. Har aldri gjort meg noe godt.

Hvis det fortsatt er NAV-ansatte du omtaler her, bør du huske på at de er profesjonelle og (eventuelt) skal følge deg opp som en del av jobben sin.

Annonse

stjernestøv
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt fra religiøse organisasjoner til nav konsulenter og rare slektninger?

Jeg er begynt bare å si " takk jeg skal ikke ha noe i dag". Frekt?

Låser ytterdøren og tar ikke telefonen. 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
21 minutter siden, laban skrev:

Hvis det fortsatt er NAV-ansatte du omtaler her, bør du huske på at de er profesjonelle og (eventuelt) skal følge deg opp som en del av jobben sin.

Tror ikke du forstår problematikken eller kjenner i igjen følelsen. Kan vel bare konkludere med at enkelte mennesker burde oppsøke hjelpeapparatet og det er ikke først og fremst jeg.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du forstår problematikken

Nei, som nevnt er det vanskelig når du ikke er mer konkret. Jeg har lest og hørt mye dritt om NAV, men aldri at noen opplever dem som så intenst innpåslitne at man nærmest må dytte dem vekk. Da mistenker jeg at det handler om litt spesiell virkelighetsoppfatning.

AnonymBruker

Jeg tror ikke det. Nå må du også huske hvor mange nav ansatte man kommer borti i sin karriere. Disse såkalte slektningene er i grunnen de aller verste men de er vistnok syke selv. Bare ikke de begynner i politikken igjen. Skrekk og gru. Enkelte mennesker trenger hjelp mot seg selv tror jeg bare.

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Låser ytterdøren og tar ikke telefonen. 

All grunn til å slakke døren og vinduet i dag med så mange bare rene banditter. Selv om man var på institusjon eller kanskje spesielt da om mulig.

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det. Nå må du også huske hvor mange nav ansatte man kommer borti i sin karriere. Disse såkalte slektningene er i grunnen de aller verste men de er vistnok syke selv. Bare ikke de begynner i politikken igjen. Skrekk og gru. Enkelte mennesker trenger hjelp mot seg selv tror jeg bare.

Hva er det disse slektningene ønsker da?

Anonymkode: 609fe...096

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke så unikt som man kanskje ville tro. Hører mange snakke om liknende. Vi sliter alle med vårt i dag tror jeg av uheldige bekjentskaper.

Kommer de på døra di?

Anonymkode: 609fe...096

stjernestøv
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

All grunn til å slakke døren og vinduet i dag med så mange bare rene banditter. Selv om man var på institusjon eller kanskje spesielt da om mulig.

Far min pleide å si"Plutselig står det noen og holder en pistol mot hodet ditt". Dette var når jeg var liten, han kunne virkelig sette skrekk i meg. 

AnonymBruker

Enkelte mennesker er svært krevende. Lik Trump kanskje. En venninne hadde også en spesiell far. Hun viste meg deres barndomshjem som lå der fremdeles men det var mange år siden. Hun kunne fortelle meg at hennes far " hadde overlevet 3 tannleger" ikke verst. Selv var hun kjempeartig miljøværner.

Vi hadde en vidunderlig og interessant sensommer kveld med foredrag i jobben.😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...