Gå til innhold

Hva gjør dere med innpåslitne mennesker som " trenger seg på"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 10.5.2019 den 2.57, AnonymBruker skrev:

(...) nav konsulenter (...)

Jeg er begynt bare å si " takk jeg skal ikke ha noe i dag". Frekt?

Anonymkode: 23da7...199

Dersom du mottar støtte fra nav har du forpliktet deg til et samarbeide og kontakt med en saksbehandler. Dersom du ikke ønsker å ha denne kontakten må du si fra deg nav-støtten. 

AnonymBruker

Det må jeg komme tilbake til i en annen sammenheng med enda mer fiktive personer. Går langt tilbake og berører mange personer. Alt er ikke så lett å skjønne i dag " hva man skal bli når man blir stor"  så hvorfor ikke noe innen " kunstdisiplinen".?

Annonse

AnonymBruker
På 10.5.2019 den 9.34, laban skrev:

Hvis det fortsatt er NAV-ansatte du omtaler her, bør du huske på at de er profesjonelle og (eventuelt) skal følge deg opp som en del av jobben sin.

Du med ditt liv og din A-4 bakgrunn har null forutsetninger til å forstå. Alle er de sauset sammen med slekta som er i politikk og kommune. Slekta er akkurat lik foreldrene sine. Ikke mye riktige. Saken er bilagt fra min side.

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du med ditt liv og din A-4 bakgrunn har null forutsetninger til å forstå. Alle er de sauset sammen med slekta som er i politikk og kommune. Slekta er akkurat lik foreldrene sine. Ikke mye riktige. Saken er bilagt fra min side.

Hva er det de vil da? Stjele pengene dine?

Anonymkode: 609fe...096

AnonymBruker

Jeg er ikke den eneste som føler frustrasjon stilt overfor " systemet" tror jeg. Det er så veldig mange som ikke får hjelpen de trenger og har krav på tror jeg. I stedet blir de bare snakket over hodet på eller bare " overkjørt" og feiltolkey uten mulighet til å reagere på hva de føler er urett. At ressursene mangler betyr ikke at "systemet "kan tillate seg hvasomhelst. Det kan ikke vi vanlige heller.

Det er så mange i dag som ikke får hjelpen de trenger tror jeg og ikke bare i utlandet.

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den eneste som føler frustrasjon stilt overfor " systemet" tror jeg. Det er så veldig mange som ikke får hjelpen de trenger og har krav på tror jeg. I stedet blir de bare snakket over hodet på eller bare " overkjørt" og feiltolkey uten mulighet til å reagere på hva de føler er urett. At ressursene mangler betyr ikke at "systemet "kan tillate seg hvasomhelst. Det kan ikke vi vanlige heller.

Det er så mange i dag som ikke får hjelpen de trenger tror jeg og ikke bare i utlandet.

Hva slags hjelp vil du ha, og hvordan overkjører systemet deg?

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du med ditt liv og din A-4 bakgrunn har null forutsetninger til å forstå. Alle er de sauset sammen med slekta som er i politikk og kommune.

Du har helt rett i at jeg ikke forstår sammenhengen mellom NAV og slekta. Men jeg vet ikke om det er A4-livet mitt som er hovedårsaken..

AnonymBruker

Enkelte mener i for stor grad å vite hvordan andre skal leve livet sitt er hva det handler om. At man mottar en ytelse i systemet betyr ingen rett før maktutøvelse av noen eller å gjøre en til testkandidat i " eldrebølgen" eller noe annet. Merkelig at disse slektningene hadde info riktignok feil de vanskelig kunne suget av eget bryst.  At noen var død forstod de ikke tror jeg. Jeg har også fått vite ting som tyder på at deres oppvekst har vært preget av mishandling og som voksne vonde  skilsmisser.Ting jeg føler veldig vanskelig å forholde meg til. Når man er i snart syttiårene føler jeg ikke krefter til å prøve å  hjelpe da jeg strever nok sjøl. De oppførte seg milt talt merkelig så det må være bedre å prøve å få hjelp hos nav mener jeg også for dem. Men jeg tenker minst mulig på det. Alle har sitt å slite med i dag tror jeg bare. Men man gjør seg sine tanker.

Men jeg bebreider ingen. Alt er ikke så lett å forstå alltid at andre ikke er som en selv.

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte mener i for stor grad å vite hvordan andre skal leve livet sitt er hva det handler om. At man mottar en ytelse i systemet betyr ingen rett før maktutøvelse av noen eller å gjøre en til testkandidat i " eldrebølgen" eller noe annet.

Vil de sende seg på aldershjem?

Annonse

AnonymBruker

Nav har store og forsømte oppgaver i å hjelpe og støtte alle disse menneskene etter mitt syn ,ofte er de også kreftrammet. Men som du er inne på disse er for stor del eldre personer og dermed lite interessante for politikere. De er " ute av staistikken" og går snart på legd som i riktig gamle dager kan det virke som. Om de ikke for en stakket stund er flakset til utlandet og rivieraen da.

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil de sende seg på aldershjem?

Kanskje bare bruke deg som pressmiddel til å få mere midler til sin etat og mer i lønnisposen selv. Hva tenker du?

AnonymBruker

Altfor mye bare  kostes under teppet i dag tror jeg. Nav har store etterslep av alt tror jeg. Nesten bedre dengang alt var stykkevis og delt med ulike trygdekontor osv. tror jeg for pasienten.

Av samme grunn tror jeg også at vi har fått denne miljø krisa på toppen av alt. Vi makter ikke ta problemene når de er der.

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje bare bruke deg som pressmiddel til å få mere midler til sin etat og mer i lønnisposen selv. Hva tenker du?

Jeg tror du surrer litt nå.

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du surrer litt nå.

Enkelte gjør det unødvendig tungt og vanskelig for klientene vil jeg påstå med ukorrekt og ufullstendig informasjon og dårlige arkiver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...