Gå til innhold

Lei av klager


ellae

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har noen gode forslag til meg hvordan jeg skal takle alle klagene som kommer inn ang. min datter som har ADD og er snart 12 år. Har fått klager i mange år nå, på døra, på tlf fra foreldre og stadig fra skolen. Begynner å bli veldig sliten og reagerer omtrent ikke lenger, er bare oppgitt og lover å snakke med henne, men hva hjelper det??? Jo da, jeg snakker og prøver å få henne til å forstå at sånn gjør man ikke, men det hjelper ikke. Så er det noen som har gode forslag på hvordan jeg skal takle hverdagen med alle klagene så er jeg meget takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Hva slags klager er det du får. Er det ting hun har sagt eller gjort eller er det språkbruk eller er det andre ting.

Vi får ikke så my klager men merknader som at slik gjør ikke vi eller sånn går da ikke ann eller at hun er frekk eller slike ting.

Vi har en datter på 8 som har adhd og detr går relativt greit.......

Vi har fortalt alle at hun har det så jeg tror folk skjønner litt men ikke alt. Vi blir nok sett på som meget dårlige foreldre og det merkes at vi ikke er aå velkommne overalt.

Men slik er livet.

Jeg har lærtmeg å leve med enkel ting og gleder meg over de små tingene her i livet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hva slags klager er det du får. Er det ting hun har sagt eller gjort eller er det språkbruk eller er det andre ting.

Vi får ikke så my klager men merknader som at slik gjør ikke vi eller sånn går da ikke ann eller at hun er frekk eller slike ting.

Vi har en datter på 8 som har adhd og detr går relativt greit.......

Vi har fortalt alle at hun har det så jeg tror folk skjønner litt men ikke alt. Vi blir nok sett på som meget dårlige foreldre og det merkes at vi ikke er aå velkommne overalt.

Men slik er livet.

Jeg har lærtmeg å leve med enkel ting og gleder meg over de små tingene her i livet,

Takk for ditt svar! Klagene går mest på ting hun har gjort. Bla. slem med andre unger som f.eks. dytting, sparking, ta lua o.l. , at hun har brukt hageslangen til naboen så hele kjelleren er oversvømt, klatret på biler, kastet snøball. 3 unger har måttet til legevakta og sy. (pga snøball og steinkasting) Det er sånne ting jeg tar alvorlig og blir meget fortvila og føler meg hjelpesløs. Da blir sånne ting som at foreldre ringer å klager for at min datter har tatt lua til gutten hennes en slik bagatell at jeg har lyst til å si "det driter jeg i" ,men det kan jeg jo ikke gjøre. Er det bare jeg som har det sånn??? Føler at jeg alene må kjempe mot resten av verden. Deppa i dag??? jo er vel det, etter enda en tlf fra skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ditt svar! Klagene går mest på ting hun har gjort. Bla. slem med andre unger som f.eks. dytting, sparking, ta lua o.l. , at hun har brukt hageslangen til naboen så hele kjelleren er oversvømt, klatret på biler, kastet snøball. 3 unger har måttet til legevakta og sy. (pga snøball og steinkasting) Det er sånne ting jeg tar alvorlig og blir meget fortvila og føler meg hjelpesløs. Da blir sånne ting som at foreldre ringer å klager for at min datter har tatt lua til gutten hennes en slik bagatell at jeg har lyst til å si "det driter jeg i" ,men det kan jeg jo ikke gjøre. Er det bare jeg som har det sånn??? Føler at jeg alene må kjempe mot resten av verden. Deppa i dag??? jo er vel det, etter enda en tlf fra skolen...

Hei på deg!!!

Jeg tror de fleste ad/hd foreldre går igjennom akkurat det samme.Vi gjør det vertfall,hvis du leser tidl.innlegg av meg her på bokst.skjønner du hva jeg mener!!LOL!! F.eks.: "UTBLÅSNING!"!!!!!!!!!!!Skrevet av undertegn., + "Kjære noen værsåsnill"!!! o.l.

Vi er dømt nedenom å hjem her vi bor,av de perfekte "bygdefolka"fra et dritt sted i Vestfold!!Og nå har du sikkert skjønt at jeg også er depr.for tia........!!Nå er det vel 5 døgn siden jeg fant senga,det byner å tære på.......!

For ikke å snakke om BUPA!!!!!!!!ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH jeg haaater den forb.legen vi har fått utdelt!!Etter 6,5 år (tror jeg)har vi fått BYTTA lege.........jeg er imponert over rask saksbeh.!!

Uff,dette blei ikke akkurat no oppmuntrende til deg,da.Som sagt:er deprimert nå.

Kanskje snakkes vi også i bedre tider,og da har jeg masse erf.å dele / utveksle med deg,hvis du vil.

Forresten,jeg har ad/hd jeg også.

Lykke til!! Og du??Jeg vil gjerne snakkes senere,altså!! :o))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg

Det der sliter jeg også med, men det har blitt bedre nå.

Fikk daglig tlf fra skole og naboer, det er skikkelig slitsomt.

Har snakket med naboene om ståa...

Men allikavel er det endel som ikke skjønner, de ble så ille en stund at sønnen min ikke ville ut.

Det er en familie her som elsker å snakke stygt om folk,barna deres fikk med seg de fleste til å mobbe min sønn.

De var skikkelig ekkel, har prøvd å snakke med dem men det hjalp ikke.

Voksne dama sto å brølte drittunge +++ mye mer til en gutt på 10 år.......??

(de har ingen englebarn selv...)

Fy søren det er mye rart her i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg

Det der sliter jeg også med, men det har blitt bedre nå.

Fikk daglig tlf fra skole og naboer, det er skikkelig slitsomt.

Har snakket med naboene om ståa...

Men allikavel er det endel som ikke skjønner, de ble så ille en stund at sønnen min ikke ville ut.

Det er en familie her som elsker å snakke stygt om folk,barna deres fikk med seg de fleste til å mobbe min sønn.

De var skikkelig ekkel, har prøvd å snakke med dem men det hjalp ikke.

Voksne dama sto å brølte drittunge +++ mye mer til en gutt på 10 år.......??

(de har ingen englebarn selv...)

Fy søren det er mye rart her i verden...

Hei Hulda

Der er jeg enig med deg, de voksne er absolutt de værste!!!! Fy f... hvor ond dem kan være! Jo da min datter har blitt kallet hun og av voksne, det sjokkerer meg!! Om jeg syns en unge er ufordragelig så sier jeg jo ikke det til en unge!!!

Min datter har nesten ikke venner pga at de voksne ikke lar dem få lov til å være sammen med henne, og hun blir ikke bedt i bursdager heller! Syns det er vondt for min datter. Hun søker da nye miljøer og det skremmer meg med hensyn til fremtiden. Skal det bli sånn at hun skal havne i "feil/farlig" miljø der hun blir godttatt pga ubetenksomme voksne i barndommen?? Eks. når de andre var i bursdag (som hun ikke var velkommen i) dro hun på en ungdomsklubb. Ikke noe i veien med ungdomsklubben, men det fikk meg til å tenke lenger inn i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!!!

Jeg tror de fleste ad/hd foreldre går igjennom akkurat det samme.Vi gjør det vertfall,hvis du leser tidl.innlegg av meg her på bokst.skjønner du hva jeg mener!!LOL!! F.eks.: "UTBLÅSNING!"!!!!!!!!!!!Skrevet av undertegn., + "Kjære noen værsåsnill"!!! o.l.

Vi er dømt nedenom å hjem her vi bor,av de perfekte "bygdefolka"fra et dritt sted i Vestfold!!Og nå har du sikkert skjønt at jeg også er depr.for tia........!!Nå er det vel 5 døgn siden jeg fant senga,det byner å tære på.......!

For ikke å snakke om BUPA!!!!!!!!ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH jeg haaater den forb.legen vi har fått utdelt!!Etter 6,5 år (tror jeg)har vi fått BYTTA lege.........jeg er imponert over rask saksbeh.!!

Uff,dette blei ikke akkurat no oppmuntrende til deg,da.Som sagt:er deprimert nå.

Kanskje snakkes vi også i bedre tider,og da har jeg masse erf.å dele / utveksle med deg,hvis du vil.

Forresten,jeg har ad/hd jeg også.

Lykke til!! Og du??Jeg vil gjerne snakkes senere,altså!! :o))))))

Hei!!

Godt at du svarte og, føler meg alene, så det er godt å vite at det er andre som slit! Jeg tror mange mange slit mer enn meg. Slik som du f.eks.

Er det noen som vil sende meg en epost er adr. ellae(alfakrøll)hotmail.com.

Lykke til videre folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hulda

Der er jeg enig med deg, de voksne er absolutt de værste!!!! Fy f... hvor ond dem kan være! Jo da min datter har blitt kallet hun og av voksne, det sjokkerer meg!! Om jeg syns en unge er ufordragelig så sier jeg jo ikke det til en unge!!!

Min datter har nesten ikke venner pga at de voksne ikke lar dem få lov til å være sammen med henne, og hun blir ikke bedt i bursdager heller! Syns det er vondt for min datter. Hun søker da nye miljøer og det skremmer meg med hensyn til fremtiden. Skal det bli sånn at hun skal havne i "feil/farlig" miljø der hun blir godttatt pga ubetenksomme voksne i barndommen?? Eks. når de andre var i bursdag (som hun ikke var velkommen i) dro hun på en ungdomsklubb. Ikke noe i veien med ungdomsklubben, men det fikk meg til å tenke lenger inn i fremtiden.

Hei igjen.

Det var veldig likt.

Det er antagelig mange av oss med bokstavbarn som sliter med de samme problemene.

Tenker også mye på fremtiden.

Hvordan det skal gå med en gutt som ikke har noen venner...

Har tenkt mye på å flytte,men det hjelper karnsje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...